Thursday, September 23, 2010

satu hari di hari kerja

tragedi minggu terakhir kerja sebelom raya...

tiba-tiba, "siapa pasang lagu raya ? bising.. saya dalam bilik pon boleh dengar.. saya tak boleh buat kerja. tutup skarang!!!!

Apakah??

mostly yang duduk near dengan bilik dia adalah Malay..tapi semua guna earphone utk dengar lagu.. MUSTAHIL dia boleh dengar jugak bijik butir lagu tuh.. aku??? memang tak dengar apa² lagu pon time tuh.. n meja aku paling dekat dengan bilik dia...

Kalau betol la dia ada dengar lagu² yang buat dia panas hati n sakit hati, perluke dia jerit macam tuh.. siap sebut LAGU RAYA.... bukan kah itu da menyentuh isu sensitip.. memang mostly Malay sentap giler.. da la cuti kitorang tanak approve.. raya dia ade kita kacau??? ada???

and ari nih.. kitorang terdengar ada orang pasang lagu agak kuat.. tak jelas bijik butir sebab guna earphone.. tapi bagi kitorang takde pape pon.. wat jela keje.. tapi pompuan tuh tak pulak menyalak suruh tutup... tatau ade unsur racisme ke tak... sebab hasil kajian opismate, yg pasang lagu tuh adalh kaum dia gaks..

Haish... benda² macam nila yang wat nafsu keje aku terbantut... tak ghairah langsung mengadap keje.. kalo kitorang ada je silap nyer.. u tak boleh cakap macam tuh.. u tak boleh cakap macam nih.. da kalo semua tak boleh cakap.. nak watpe lak.. tampor nak???

kitakan 1Malaysia... hormatilah sesama kita.. kalo ko saket ati ngan prestasi keje kiorang pon, tak yah la nak jaki ngan lagu raya kitorang... name pon raye.. adatla... lagi ko jaki, lagi aku rasa macam nak pasang pulaks.. hohoho.. takpe.. nanti raya ko.. aku tolong pasangkan lagu tuh kuat².. aku nak nengok respon ko.. tapi raye ko lambat lagi la... aku lak macam da panas vontot je dok kat sini... Hurm... nak balek kampung la.. jadi pengembala kambing kat tanah blakang uma tuh.. agak² orang kampung jaki tak dengan aku nanti...

1 comment:

  1. sentap gile.. kaum dia pasang lagu kuat2 dia x marah jerit2 pulak.. hanginnnn.. start drpd ari kejadian tu, trus rasa anti sgt2 kat dia!!

    ReplyDelete

Silalah mengomel-ngomel