Thursday, October 6, 2011

Selangkah ke hadapan

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Acecey..
Tajuk takmo kalahkan.
ok.Apakah yang selangkah ke hadapan?
Last week on 1 dan 2 Oktober 2011 aku ngan Amin attend kursus kahwin.

Seronok rupanya attend majlis ilmu ni.
Banyak yang kita tak tau rupanya.
Tipu la aku, kalau aku pay attention 100%.
Dalam seronok tu ada gak tergelincir.
Tersengguk. Layan bbm, layan Twitter, layan FB.

Aku tak pasti pulak nama penganjur ni apa.
Tapi to those yang berminat, sila klik di sini.
Kelas dia betul² atas Restoran Darulsalam.
Ala..Kat mamak kembar tu.

Yuran: RM80/person
Akan dapat: Fail (dalam fail ada buku, jadual waktu ngan A4 utk conteng)
Makan & minum: Hari 1st takde, hari kedua ada sarapan pagi dan makan tengah hari.
Tempoh kursus: Hari 1st (2.30pm sampai 6.00pm) Hari 2nd (8.30am sampai 5.30pm)

Time aku kursus tuh ramai pulak peserta dia.
Awal bulan kot.
Ada la lebih 100 orang.
Nak kata tak selesa, aku tengok orang lain ok je kot.
Aku ngan Amin je yang tak senang duduk.
Lenguh punggung, sakit tongkeng.

Ada juga la kekurangan dia.
Tapi aku bukan nak pegi berjimba pon kan.
So abaikan.
Penceramah ada 6 orang.
yang 4 orang memang best.
suara lantang, penerangan clear. contoh yang dia bagi pon up to date.

Antara ilmu yang aku dapat:
  1. Belanja majlis kawin sepatutnya bukan tanggungjawab lelaki. Tapi zaman la ni, sudah tersilap. ye la kan. bila cite majlis kawin ni, kita lebih terpengaruh dengan adat.
  2. time maca al-Fatihah tu kan.yang ujung sekali ...waladdolin...time sebut do tu kena 6 harakat.
  3. part cerai berai sangat komplikated.aku pon malas nak amek tau.tapi kalau ada apa² yang tak kena, refer lah pada jabatan agama.
  4. At least, dalam setahun laki kena belikan baju baru untuk isteri mengikut kemampuan suami. (Harap² laki aku tak kedekut la part ni)
  5. Bab makan and tempat tinggal memang tanggungjawab suami. Tapi if isteri nak yang mahal, tolong la apa yang patut. Paham² sendiri la.
  6. Bab merangcang kehamilan pon aku malas nak amik tau.
  7. Bab atas katil memang semua pay attention kan.
Banyak lagi tips yang berguna.
Dalam sexcited nak nikah ni.
Aku sebenarnya takut tau.
Takut dengan tanggungjawab.

Ikutkan hari ni kitorang da boleh amik sijil tu.
Sabtu ni da boleh kahwin.
weeeeeeeeeeeeeeee....

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel