Thursday, November 10, 2011

Borang Nikah + HIV Test

Assalamualaikum WBT..
Salam1Malaysia..

Last week, aku keje dua hari je which is Monday and Tuesday.
Then Rabu kan public holiday. Pastu aku nak kena setel hal-hal nikah.
Sabtu lak Shera nikah.

Kebetulan Amin cuti dua hari on Rabu and Khamis. So, selepas ditimbang
tara here and there, aku pon terpaksa la apply cuti Khamis, Jumaat, Sabtu.
Macamkan aku pulak yang raya kan.

Lima hari dan empat malam di JB.
Tapi aku rasa macam kejap je.
Penat menggila lagi adala.
Macam-macam kejadian yang tak disangka happen.
Ada juga kejadian yang disangka happen.

Ok.
Aku semangat menggila nak setelkan pasal borang nikah.
Tapi non ado.
Sempat amik je. Aku amik ari khamis.
Tu pun lepas pukul 2.30 kot.

Sesapa yang nak amik borang nikah,
Better korang pegi awal la eh.
Pepagi sebelum subuh lebih afdal.
Waktu rehat diorang lama tau.
Hari Jumaat lagi la lama sesangat.
Untunglah dapat keje kat situ.

Nak ikutkan urusan kitorang senang je.
Sebab Amin ngan aku sama2 orang Johor Bahru.
Kitorang bajet ari khamis boleh setel semua.
Tapi apa kan daya.
Kete Amin rosaaakkkkk.

Gigih pegi lagi, pinjam kete ayah plak.
Tu yg lepas lunch hour baru amik borang.
Nasib baik, hari khamis ada HIV test kat Klinik Pesakit Luar, JB.
Maka kami terus ke sana.
Memang aku nak ke sana pon sebab nak amik stok ubat Ayah.
Lepas amik ubat ayah, Amin yang bajet tulisan lawa isi form HIV.
Aku kan bos. So, aku sign jela.
Jangan ko selitkan surat mintak izin kawin lain sudeyhhh.

 Orang bajet tulisan lawa.


 Tapi end up salah isi gak.


 Korang pilih lah yang mana berkenan ea.

Hiv test tak amik masa yang lama pun.
Nombor kitorang pun cepat je naik.
Tak sempat nak isi form.
bayar Rm1 terus gi bilik dia.
terus nak cucuk.
Nurse tuh belek Mykad then tanya ini perkahwinan ke berapa.
aku gelak2 je sambil nengok muka Amin.

Kesian Amin. Da la takut jarum.
Siap sentap uolls time nurse cucuk.
Malu aku. Ingatkan kawin ngan lelaki gagah perkasa.
Eh. nurse tu cakap dia bukan nak busy body tapi da procedure dia.

Then tunggu la dalam 10-15 minit.
Nama da dipanggil.
Keputusan adalah negatif yer.
Nurse ingatkan. HIV test hanya valid untuk 6 bulan je tau.
Bukan untuk sepanjang hayat macam sijil kursus kawen tuh..

Belum boleh kawin lagi,
Kena balik uma dulu.
Isi borang ngan fotostet ic, ngan sijil kawin.
Pastu isi saksi borang lagi.
Lagi satu yang kitorang konpiden adalah surat pengesahan status.
beria la suruh majikan sign.
alih2 baru perasan yang boleh sign adalah majikan yg beragama Islam je ea.
Kalau majikan non muslim seperti kami, bagi la opismate sign bagi pihak majikan.

sekarang ni form sume da complete.
tapi tak balek JB lagi.
perlu postpone sampai bulan 12.
kena amik cuti lagi la makanya.
Orang2 tua da bising sebab kata mereka jangan lengah2.
nanti tarikh tuh fully booked pula.
Tinggal bape minggu je lagi nak bulan 12.
Sabau yer..








No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel