Friday, November 18, 2011

Hannah and Lilo

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Masa 30 September 2011, aku ngan Amin gigih nak bawak Hannah and Lilo pegi check up.
Sejak aku take over diorang, tak pernah sekali pun aku bawak diorang g check up.
Plus, aku risau nengok Lilo makin kurus, while Hannah nampak sihat.

Aku bagi diorang makan benda-benda ni je. Aku takut nak explore makanan lain.
  1. tomato cherry
  2. putih telur
  3. carrot
  4. tembikai
  5. honey dew
  6. apple fuji
  7. air masak
  8. HPW complete
  9. Bugsy yogurt drop
  10. Bugsy Happy Glider Chicken Protein
Aku perasan yang Hannah memang sihat. Bulu dia kembang, makan pun selera. tapi dia tak berapa nak aktif la kalau nak compare ngan Lilo.

Lilo plak terlampau aktif. If aku lepaskan dalam bilik, kemain dia punya lari. Sekejapan da losap.

Para penternak Sugar glider area KL/Selangor memang sedia maklum la kan.
PET SHACK memang markas diorang.
Aku dapatkan bekalan makanan pun kat sini. Masa tu kitorang tanya la vet utk SG katne.
then dia bagi biz card ni:

hand N paws
C-17G, Jalan PJU 1/45,
Aman Suria Damansara 47301 PJ.
03-78046539

Klinik ni ade vet yg expert pasal SG. tapi dia ada hari tertentu je.
And of course, setelah kami sesat sarat barat tu sume,
Vet xde pada hari tersebut. kesilapan kami, tak call dlu.
then staff kat klinik ni bagi pulak biz card ni.

Healing Rooms
Lot 29, Grd Flr, Wisma Dicor,
Jalan SS17/1A, 47500 Subang Jaya.
03-56376166

Kali ni kami bertindak bijak. call dlu.
staff cakap datang around 3.00 pm.

Again kami perlu sesat dan sebagainya.
Aku geram je ngan Amin, tak abis2 nak on GPS.
GPS tu bukan boleh detect pun jalan sehala jalan takde hala.

Lagi best, vet ni dekat la sangat ngan uma aku.
Area Empire nun.
Doc dia nice.
macam2 tips dia bagi.
bila da banyak sangat tips, aku pun lupa.

Doc yg sahkan Hannah preggy.
She can rasa tau, Hannah got a baby in her pouch.
Suke riang ria aku dengar. Macamkan aku pulak yg preggy.
Taoi sentap gak aku bila doc kata jgn bagi cherry tomato and grape.
Buah2 yg ade biji kecil2 ni tak elok.
Padahal aku baru je bagi diorang grape.hehehe....

Bayaran pun tak la mahal mana.
If check up biasa n consultation tak silal dalm Rm20 ke Rm30.
Aku ingatkan untuk sekor.
Rupanya diorang kira pakej trus. Weeeeee..

Doc cakap
  1. Hannah sihat. berat badan stabil
  2. Lilo sihat tapi kurus. memang ketara sangat. pasti berdasarkan botak kat kepala dia tu da menunjukkan yg dia ni senang adalah jantan senang kena buli sebab botak kat kepala dia tuh kecik je.
  3. Pas 2 bulan kena datang lagi. Iaitu selepas baby keluar dari pouch mak dia.

 Scramble egg with carrot.
Curlast ko noks.

yang berdiri di pintu masuk adalah Lilo.
Nengok kat kepala dia. Botak tapi bulatan dia kecil je.
 
Time ni aku nak transfer kan diorang dalam cage.
Tetiba nengok Hannah tengah jilat2 kat perut dia.

Ni semua pic smalam aku captured.
Suppose da cukup bulan la kan.

Time Malaysia VS Indonesia aku emosi terlebih.
Tu yang ngadap bebudak ni.
Alih ternampak pulak benda kaler itam tu.
Ape ek. Tali pusat kot.
Amazing tau sebab lubang kat perut dia tu kekadang boleh kembang cenggitu.
Kekadang rapat je.


 Dia da perasan la kita amik gambar dia.

Pastu kan tetiba je baby keluar.
Ya Allah. Terperanjat aku.

Tu dia.
Geli pon ada gak.


Anak tak nak masuk balik.
Aku terus zip kan balik beg ni.
Mungkin tak selesa sebab terang.
Then aku layan bola balik.
Pastu bila aku nengok balik, baby da masuk perut mummy.
Takmo la selalu kuar baby. Takuit plak aku nengok.
Da macam ank ape ntah.





No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel