Thursday, November 17, 2011

Kawan Saya Kahwin !

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Hari ni Malaysia Vs Indonesia kan.
Takuit nyer..
Mesti aku tak nengok sangat.
Sebab aku emo terlebih nanti.
Darah gemuruh yang lebih.
pastu siap sejuk kaki dan tangan.
Hover gituh..


Ok.
Nak rekodkan hari bersejarah Shaera Illiana binti Norizan dan Muhammad Salleh Abu Bakar.
Before this penah rekodkan hari pertunangan mereka.
Aku kenal Wak Leh dlu.
Asal2 kenal time tadika lagi.
Continue sekolah rendah, sekolah menengah.
She pulak aku kenal since sekolah menengah.
Diorang ni pun start bercinta since form 5.

She penah kantoi ngan bapak dia tau.
Naik motor ngan Wak Leh nak balik uma.
Alih2 pakcik norizan muncul dari belakang.
hamek kau!
sampai uma terus kena sedas..

Tapi tu dulu la kan.
Now, da kawin. Berbaloi kena lempang sedas.
She keje bagus, Wak Leh pun keje bagus.


Aku da janji dengan she nak stay uma dia on friday.
so, aku jadik buruh epal malam tuh.

 Ini lah dia hasilnya.
She bagi ni untuk semua tetamu.

 Bukti aku buat keje.
Bukan mengular.

 Jijah da penat la tuh.
Kitorang pun bukannya buat 1000 biji.
Kitorang kira buruh shift malam.
Nak tak nak mesti habiskan malam tuh gak.

 Da penat buat keje.
Haruslah prektis pula.

  
Suke la mini pelamin ni.
Simple da cantek kan.

29 OKTOBER 2011

Kami yang sangat komited.
Pepagi lagi da siap.
Time ni She buat majlis khatam al-Quran.

 Bridemaids tengah bersiap.

Capturde from tangga

 
 
 Pantang jumpa kamera.
Cer baca dengan khusyuk!

 Baru habis majlis khatam.
Amik kesempatan.

  Jijah-Perasan Nora Danish

Qilah-Still single and available.
Teacher-to-be

 3 Suara..hahaha
Ada 3 saiz berlainan.
 
Sebahagian bridemaids

 Pre-wed she sangat cantek okey.
Tapi mahal nak mamps.
RM3k. Cuma dapat beberapa item. NO soft copy!
Tapi hasil dia memang tak bley dipertikaikan.
Sesapa yang berminat, sila la ke Esa Wedding.

 Lepas Zohor majlis nikah pulak.
Wak Leh steady. Siap tersasul plak.
"Aku terima nikah Shaera binti Illiana...."
2 kali lafaz, maka sah la mereka sebagai suami isteri.
Tok Kadi pun best. Cool.




 
 Part paling sedih and sebak.
Lafaz sakinah daripada ibu bapa.
Dengar pun boleh nangis tau

30 OKTOBER 2011

Resepsi kat Dewan Jubli Intan.
Sewa dia RM1k. Duit keselamatan RM1k.
If tanya aku. Aku tak berapa minat dewan ni.
Sebab dewan ni agak gelap.
Kurang lampu.Nak2 kat area tepi2.
Nasik pun tak nampak.
Tapi ape2 hal buat kat dewan memang selesa.
Hujan ke panas, tak terganggu.
Dekorasi cantik.
Makanan pun sedap.
Kami gembira.
Pengantin lega...

 Baijun N Airish. Ni pun aku kenal since tadika
Aku dokongkan Rayyan while mak pak dia makan.
Budak ni punya la bising.
Dia rilek je tido.


~~Girls~~


 Mekap bridal lain.
Baju bridal lain.
Deko2 bridal lain.
Hasil sume superb.

 Boy? kenot go.
~~Mens~~

Finally, selamat mereka disatukan.
A week before sampai la malam nak dinikahkan tu
She menjadi bridezilla yg mengganas.
Hehehe.
Happy for them...











No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel