Saturday, January 7, 2012

Takde sivik punya orang

Assalamualaikum WBT... 
Salam 1Malaysia... 

Kejadian berlaku pada pagi Sabtu...
Lokasi di Putrajaya..
Sewaktu sibuk menguruskan hal kad.
Iaitu entry sebelum ni.


Tiba-tiba...
Kedengaran bunyi hon terlalu kuat.
Bertubi-tubi..
Memekak eh..
Sapo la parking keto bersepah. mesti da blok kete orang lain la tuh.
Kes biasa bila dok uma tinggi2 ni.


Tapi sebab hon tuh kuat,
aku pun jengah la.
Ambil berat kan..
Sempat lagi aku capai kamera.
Tu diaa





Acane lori sampah tu nak masuk?
Aku zoom lagi.


Da duduk uma tinggi2 ni..
Standard la. Memang susah parking.
Ko tak merasa lagi dok kat area pantai dalam sana.
Kemain pack. Parking pun hazab.

Bagi mereka ini, pe la salahnya ko parking jauh sikit.
Instead of ko susahkan orang.
Orang kutip sampah ni, bukan kutip sampah kat blok ni je.
Merata tempat weh...
Kalau 10 tempat parking kete kayak gini,
mau berbakul bakul maki hamun korang dapat.

Padahal kat rumah sampah berbumbung merah tu
ada notis tau. If nak parking kat area situ, make sure
pepagi ko kena alihkan kete.
eh.. ni tak...
ko bantai tido terbongkang pastu menyusahkan orang.
ko da tau ari sabtu ko tak keje.
ko tido santak sampai kol 12.
Orang kutip sampah tak cuti ari sabtu tau.
Diorang keje early morning sebelum matahari tercacak atas kepala hotak.

Refer pada gambar 1.
Ada 5 biji kete da menyusahkan pengutip sampah.
Siap ada brother tu cakap dengan driver lori sampah
"report je. biar tayar diorang kena clamp"
tu dia.. batu api da mari.
tapi dia cakap berdasarkan fakta.
Aku pun setuju. Kita clamp empat2 tayar dia!
emosi aku tau dengan perangai yang terlalu pentingkan diri sendiri macam ni.
Sayang ke apa nak guna hotak untuk berfikir.

Tapikan. kat jalan kua masuk tuh.
if sbelah je parking, lori sampah still leh masuk.
so yg salah adalah mereka lambat, terus parking kat situ.
Sebab tula aku padam no plet.
sebab aku pun tatau sape parking dulu.

If aku la kat tempat diorang,
aku memang saje2 TERLANGGAR kete2 ni...
Kita kasik panjanggggggg itu line..
Tu je kot pengajaran dia..

Eh.. kete akak aku pun pena kena garik gak..
agak panjang dan ke dalam gak garisan tersebut.
tapi orang yg buat tu pun letak otak kat kepala lutut.
sebabkan kete kami da parking betul.
cuma ada kete lahabau  yang parking the other side.
so jalan sudah sempit untuk kete lain lalu lalang.
Orang lain punya salah, kete kami gak jadik mangsa.
sob..sob..sob...





No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel