Friday, September 28, 2012

Hari Persandingan saya !


Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

22 Januari 2012
Ahad



Bangun pepagi hari.
Sambung siapkan centrepiece.
Tinggal nak tampal semua.
Rasa macam lagi sikit nak kena buat.
eh, tak jugak. Banyak rupanya.

khemah kecil baru nak pasang.
Siap pasang semua, aku terus hias sikit2.

Tu pun finishing cousin ku sambung.
Sebab pomander ball tu aku lupa nak gantung.
Benda tuh dok tergantung blakang pintu bilik tengah.
Nasib Mak ndak nampak

sini nak letak guestbook.
goodies pon kat sini.
hadiah tetamu pun kat sini.
ibu n ayah pun diri sini.
semua kasi longgok 1 tempat.
so senang nak urus.

centerpiece aku kasi sedara mara tolong sambung.
aku da macam tak cukup masa lak.
nak sarapan pun macam da tak sempat.
masa dok ke hulur ke hilir,
sempat la bertegur sapa dengan orang catering.
aku kasi tau la kat mana nak setup meja pengantin sume.
time tu diorang tengah setup meja buffet.
kemas. suka. tapi dalam cd OP bagi takdelah gambar tu semua.

Pomander ball gantung semua kat sini.

Family photoshoot pun kasi tepek as a backdrop

Lollypop for kids

Goodies for guest

Lovely centerpiece


MUA sampai on time. Tepat pukul !0 pagi.
Tapi aku apa pun tak siap.
Terus deras aku mandi semua.
Dan terus lah mekap. Aku da tak boleh nak amik
tau semua benda.

Aku siap agak lambat lah.
Then MUA gi uma jiran siapkan Amin pulak.
Aku siap lambat sebab macam biasalah.
Baju haku ntah apa2 kan.
Sedih.

Kat part Amin pun lambat.
MUA terpaksa usaha sendiri.
Barang2 yg bridal provide tak complete.


Her


His


Time nak tunggu tu, aku adalah excited.
hahaha.
Teruja nak dok atas pelamin.
sebab tak pernah weh dok atas pelamin.
apalah rasa agaknya.
and tak sabar nak nengok muka laki sendrik.
Getik iolls..




Amin and rombongan diminta start jalan dari awal lorong.
Padahal uma aku hujung lorong.
Diorang kata biar berbaloi bayar kompang.
Then, rombongan sampai je kat khemah,
haruslah kena tol dulu kan.

On your mark, get set, Go !

Pengapit Amin adalah anak buah nombor 2.
muda sikit je dari aku.
adalah beza dalam 2-3 tahun.


Meriah uolls
Family India tuh sangat excited nak tau budaya kita.
Siap jengah aku dalam bilik pengantin.
Semua budaya pun, kalau da nama wedding kan.
Haruslah meriah.

Suka nengok pic nih.
Sedara mara and jiran2 pun semua
sangatlah sporting.
Rilek je berbaris mintak tol.
benda ni pun memang kitorang buat untuk suka2.
Aku bukan kawin ngan kerabat mana pun nak
formal bagaikan.
Amin memang da ready sesiap ngan duit tol.
Takdelah banyak mana pun. Duit kale biru jek.

Then, siap tol semua,
kompang benti, pasang cd gamelan pulak.
Aku kat atas pelamin ni da jengah2 laki sendri.
sebab kan MUA tutup muka ngan kipas.
MUA ni merangkap Mak Andam lah.

Dia stay sebelah aku sebab nak amik duit tol dia.
lepas kena tol kat plamin,
barulah kami sanding sama2.
budak kompang sambung main.
ada jugak silat bagai.
yg penting kami nengok silat bawah khemah.
iolls tak kena panas pun.



tapi kalau da nama jenis merembes tak kira masa.
berlendir jugak lah ketiks.
ngan rambut lepas macam tuh.
nasib spray banyak. so, dia maintain.

pastu, da tepung tawar semua, turn kami nak bersantap.
tragedi di situ bermula.
takdelah tragedi sangat pun.
rupanya tempat utk pengantin makan, takde.
ada miscommunication antara diorang.
tapi kami makan jugaklah.
pastu potong kek.
pastu sambung amik gambar.
pastu mingle dengan guest, friends, jirans, sedaras.
pastu barulah kami pegi outdoor photoshoot.
tu pun sebab da mendung kan.
haruslah kena cepat.

Balik dari photoshoot, nengok suma pun tengah kemas.
kitorang tinggal sambung sikit je.
by the time magrib, semua kat luar da setel.
da bersih macam takde apa2 yang jadi tadi.
rajin betullah diorang tolong kami sekeluarga.

kat dalam rumah masih meriah.
sedara belah ibu tidur kat otel dekat je.
tu yang diorang datang lagi.
best!

Kesimpulan:
Majlis kami best sebab ramai yang datang. Diorang ni sebenarnya yang akan buat majlis meriahhhh sangat. Walaupun ada kekurangan sana sini, itu semua standardlah. yang penting niat kami untuk bagi tau semorang yang kami da kawin, da pun tercapai. Yeah !

Gambar penutup, ayah buatkan. Ada tergantung kat porch.

Semua gambar amik dr CD yang OP bagi.
Pastu edit. Saja nak test skill mengedit.
Padahal da macam apa kan.
Gambar adalah super banyak.
Bila aku da pilih2, last2 banyak ni je yang aku upload. hehe






No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel