Wednesday, September 26, 2012

Tora datang lagi !

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Da lama tak menulis kan.
Dedulu ada diari, pun tidaklah hari2 menulis.
Bila ada blog pun macam tu jugaklah.

Sepanjang Ramadhan.
Kekonon nak rekodkan menu sahur dan iftar.
Hahaha...
Gelak sesiap dulu. Nan ado.
Pemalas kuasa doploh kot.
Awal2 je rajin.
Malas bukan apa. Nak kena watermark bagai.
Leceh ek.

Aku kagum dengan blogger yang gigih upload pic banyak2.
Dengan nak mengarang citer lagi. Hish.
Rajin betul.
Berapa jam diorang spend untuk siapkan 1 entry ek.

Past few month, memang busy dengan kerja.
Tapi tidak sekarang. Aku benti keje.
Sudah. Cukup sudah.
Tak kuasa nak menghadap tugasan tu lagi.
Cukup sudah ditindas.

Now, aku kembali kepada sebelum ini.
Gigih mencari kerja demi masa depan.
Walaupun flow hidupku tak berapa nak cantik.
Aku redha. Tapi aku tak pasrah.
Aku kena semangat dan positif.

Berdoa agar lepas ni, ada rezeki kami sekeluarga.
Ada laluan untuk aku perbaiki hidup kami sekeluarga.


_______________________________________________________


Eh, now tengah musim Adam Hawa kan.
aku pon terjebak. Ada 80 episod.
Giler ke hapa. Now baru 18.
Kitorang tak langgan pun Mustika HD.
TV pon tak suppport HD bagai.

Citer dia setengah jam je kot.
Ade ke orang yg sanggup langgan sebab citer ni.

Episod 1- 9 memang best.
Senyum sorang2 kot nengok si Am tuh.
Dengan Ain pun comel je.

Then, episod 10, nangis sorang2.
Ape kejadahkah ini semua?
Macamkan aku pulak yang kena kawin paksa.
Eh, kalau aku yg kena, haruslah geletik gelenyor kan.

Masa dok citer kat amin,
dia macamkan malas dah nak layan bini dia.
asik lah dok seru2 cite ni kan.
Sampaikan dan2 nama amin pun skarang da tukar.
boleh panggil dia AM ok! Hahahaha.

________________________________________________

now, bersyukur sangat dikurniakan suami seperti AMin.
Even, certain part dia ada kekurangan,
but, certain part dia ada banyak kelebihan.
Salah 1 nya. Dia kekadang buat lawak mengong
time2 aku tengah emo. Dari aku nak meroyan
terus gelak dan gelak dan gelak.

Kami baru je kawin 8 bulan.
Eh, napa aku rasa macam da lama je ek.
Masih banyak perkara belum settle down.
Masih dalam usaha menerima segala kekurangan dan kelebihan.
Masih dalam proses mengenal hati budi.
Kami perlu lakukan sesuatu untuk keluarga kami.
Moga Allah SWT memudahkan usaha kami.






No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel