Thursday, March 28, 2013

Lakiku kretip

Macam ajaib pulak aku menaip lagi ni...

Minggu ni aku rajin bawak bekal.
Untuk laki ku pun ku bekalkan sekali.
Aku memang rajin pagi2.
Nak menggoreng segala nugget, sosej..
Kekadang terlebih rajin siap la nasi goreng ke 1 jenis lauk ke.
Tapi,,, balik keje aku adalah malas.
Nak tergolek je.
Macam keje menoreh kat tengah panas.
Hoi! keje part time pun ku tak sentuh lagi tu.

Selalu bila da siap letak dalam bekas,
aku akan biarkan terdedah dulu sebab panaskan.
aku gi mandi and siap2 semua.
Macam pagi tadi tengah2 aku dok melilit kepala,
Amin tanya mana penutup bekas.
Sebelum masuk makanan, aku bilas2 dulu.
jadi penutup dia adalah dalam bakul atas sink tu.
Aku jerit jela ada dalam bakul.





Aku tak tau dia carik pakai apa..
Benda depan mata pun tak nampak.
Bolehkan dia pegi carik yang susah2 pulak.
Siap gi kat longgokan bekas semata nak cari penutup ni.
Maka terhasillah bekas tupperware version color block.
Mintak carik penutup je pun salah.
Adoi la suamiku.
Agak kalau minta dia yang bungkuskan bekalan, ada dia sumbat semua dalam
bekas eskim.

dalam bekas kuning ni aku masak petola air.
tapi pesal petola aku pahit ek...




No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel