Saturday, April 25, 2015

Tekanan hidup tahun 2015


Assalamualaikum WBT...

Malam minggu uollss buat apa?
Apa barang duduk rumah kan..
Aku duduk rumah jela. Sedeyyyhhh
Meratapi nasib di dalam bilik...

Skarang kat fb ape ek tengah viral.
Pasal GST la kan..
Pastu lawak2 Ahmadmaslan..
Smakin meriah fb..
Klaka jugak ek pak menteri kite nih.

Setelah 9 bulan, aku kembali menjadi job hunter yg dedikasi.
Dengan pendapatan sekarang, tak sampai cukup bulan pun.
Kalau bawak rm50 gi beli barang dapo, ape jela yg aku dapat.
So nak tak nak kena lah carik keje yg ada tinggi sikit pendapatan.

Aku xtau part mana lagi yg kena jimat.
Aku da berhabis jimat la ni.
Kalau membeli barang dapo tuh, amik yg paling murah tau.
Not looking for the brand. Focus on price only.

Mmg tak de citer pn malam ni.
Life bukan mcm dulu,
Banyak aktiviti boleh buat.
Tu yg xde masa nak hadap blog.
Skarang ade masa nak hadap blog,
sebab asik duduk rumah je.
Pegi keje, balik keje.
Abis2 pn balik2 tesco, mydin yg depan rumah je.
Boring nyer hidup ku ini.
Nasib ade media sosial.
Tidaklah pemikiran ku sempit kat sini je.

Rindu pulak life ku yang dulu2..
How i wish aku masih tingkatan 3.
Stress hadap homework je pun.
Tak yah nak pikir hutang2 ni bagai.
Tanggungjawab orang dewasa semacam satu beban yg berat.
Padahal umur aku ni da selayaknya kot.

Moga aku cepat matang.. Matang..
Sedang fikirkan sesuatu yang besar dalam hidup.
Takut tapi perlu buat. Perlu.
Sedang fikirkan dari pelbagai aspek.
Melihat dalam pelbagai sudut.
Harap keputusan yang dibuat adalah terbaik dalam hidup.








No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel