Friday, July 2, 2010

masjid mizan putrajaya

a few weeks ago...
tibe² tergerak ati nak mlawat putrajaya
padahal da sah² aku tinggal kat sini
dila datang da petang
kitorang nak g uma member kat p17
tapi member tuh tak lek uma lagi
dila lak tak smayang asar lagi
so aku pon ajak la g masjid @ masjid mizan nih
ekceli aku pon tak pena mlawat masjid nih
so teringin la gak...
masjid nih de dua tingkat pat smayang..
kitorang memang pening dok dalam tuh...
melilau gak cari pat wuduk
nak naik lif tuh
ada peringatan yer
sila tanggalkan kasut anda
memang kaki aku rasa len macam jep
1st time kan guna lif tak pakai kasut
sejuk jep tapak kaki


pat coklat tuh tempat tukar telekung


pat smayang terbuka untuk wanita dan lelaki
kipas tuh jela pemisah dia


masjid nih terbuka
takda dinding
so nampakla view yang indah dari sini


hanya takungan air nih je jadi pemisah
sangat mempesonakan view dia
aku rasa kalau nak terjun dari masjid nih
pon bleh je kan
(sila abaikan imagination yg mengarut)


da petang
kiblat kita adalah arah matahari tenggelam
see...matahari da nak tenggelam
tepat memancar kat aku

InshaALLAH...
tahun nih aku akan usahakan
menunaikan solat terawih di masjid ini
moga aku diberi kesempatan dan keupayaan
jangan nanti ko da mlantak
memang kem salam jela

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel