Saturday, March 5, 2011

Degree holders dilemma

Assalammualaikum wbt...
Salam 1Malaysia...

Da sebulan lebih aku dok tanam anggur...
Masa berjalan..umur makin meningkat...
tapi, kehidupan dn kerjaya masih tak stabil...

bukan aku memilih kerja...
aku cuma takmo keje2 yg kena keje
time public holiday jer...
the rest, aku tak amik port...
aku tau, aku kurang pengalaman...
so, aku memang tak memilih...

tapi masalahnya sekarang...
diorang yang taknak amek aku...
bila aku apply guna degree,
diorang kata aku takde pengalaman....
bila aku mintk post yg gune spm/stpm...
diorang kate aku de degree plus
result aku pon bleh tahan...
so aku de peluang untuk dapatkan
position yg jauh lebih bagus....

adoyai...
kusut aku kusut....
minggu ni aku banyak spend time dgn kemas
barang2 lama..masa kat univ dulu....
aku terpikir...kenapa univ banyak offer
course yg ntah apa2...
malas la nak cite panjang2 benda nih...
aku pon da grad...duit pn da banyak abes...
so encek ptptn...sila jgn nak memekak ea..
bukan aku takmo bayar...
tapi memang aku tak mampu nak bayor...

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel