Monday, March 7, 2011

Preparation for e-day (baju)

Assalammualaikum wbt...
Salam 1Malaysia...

untuk baju tunang...
aku takde plan pon nak tempah...
sebab kos dia agak mahal kan...
kain ela da bape...upah lagi...
tuh blom cite nak tambah beading bagai...
maka aku decide beli yg ready made jela...
stakat nak tambah beads...
aku leh wat sendiri...

that time memang da set dalam otak tau...
mau kaler white + red yg garang gile...
tapi tula kan..ko datu badan ko obes...
lagi mau ready made...memang susahla nak jumpa...
yg ada pun... agak mahal la pada aku...
around rm200 and above..

pada 1 ari yg indah..
dalam bulan 11 cenggitu...
aku ngan ibu jalan2 kat angsana...
banyak sangat baju chantek2...
tau jela plaza angsana nih...
tempat mlayu.. so banyak butik...

jalan punya jalan..aku ternampak lak 1 butik ni
ngah wat clearance stock...
aku pon jengah2 la kan...eh..eh..
ade saiz xxl, xxxl la....
tapi nama pon nak abeskn stok kan...
yg display tu jela ade...
bila aku try, aku tak memerlukan
saiz xxxl ok.. cukup sekadar xxl...
kah..kah...masih la nak bangga kan...

kale yg ade pon cantek2..
tapi white + red takde la...
red saje ade la.. ibu tak sokong...
so, pilih punya pilih...
finally warna lembut juga jadi pilihan...
soft pink dengan beads penuh di dada,
lengan, dan badan...
jahitan juga kemas... dan harga adalah
sangat berpatutan... rm100 sahaja...

ramai yg terkejut dengan harga baju aku...
mana dpt baju siap lining n beads merata
tempat dengan hege mcm tuh...
ekceli aku tak terus beli...
aku mms beliau berserta hege dia sekali..
then beliau cakap cantek..
yg penting beliau cakap
"beli la..saya belanja"


pic yg aku mms..
padahal takdela clear sangtkan
cane beliau boleh cakap cantek
pasti beliau malas nak layan
karenah aku carik baju kan

maka kami pon pegi balek butik tersebut...
dan duit pn bertukar tangan..
acara paling senang sepanjang persiapan
pertunangan nih...
maka secara tak langsung, tema pn bertukar
kepada pink + putih...



fitting kat uma lak
siap match kan ngan selendang
kak lin time tunang dlu..
gila poyos

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel