Thursday, June 9, 2011

Sekinchan Ikan Bakar

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

lama dah tak cerita pasal makan-makan..
lately, ig pegi makan...
tak terpikir pon nak snap sana sini..
Maybe sebab kamera tak canggih kot..
kualiti gambar adalah mengecewakan...

Ramai orang komen pasal les sekinchan..
aku kan tak abis cakap nama kedai tuh les sekinchan..
Padahal its Sekinchan Ikan Bakar..
BTW, les sekinchan tuh name grup kan..

Sabtu yg da lepas..lepas..dan lepas lagi..
Kitorang means aku ngan mr tunang yang bernama amin..
pegi mengarok kat jalan reko..
nanti aku promote tempat tuh..

Pastu harus la sapedek walaupun da pukol 10 malam..
huh..patut la rasa macam maintain gumok je..
Kami pon pegi la Sekinchan jalan reko..
baru bukak ea.. ramai orang tau...
tak putus2 orang aku nengok..
tapi kalo da 10malam tuh, orang da tak ramai la..
boleh makan dengan tenang..

ramai orang dok komen yg tempat ni mahal giloss...
tapi yang aku pegi, ok je pada kitorang...
kalo da name bako kan..
sgale hidupan laut dia bako.
pastu curah dengan kuah tuh..
yang penting kuah dia kan..
if sedap kuah tuh, maka sedap la hidupan laut tersebut..

pada tekak aku dan tekak amin,
biasa jela kuah dia..
Lets cekidaut harga dia pulak..
aku simpan lagi resit dia ni..

jus epal asam boi RM 4
jus tembikai RM 3.50
air suam RM0.20
nasi putih RM 2 (RM 1 x 2 pinggan)
sup ayam kosong RM 2.00
ikan cencaru sekor RM 8.00
Ikan pari RM7/100g RM8.70 (aku amik sekor)
kerang RM10/500g RM8.00

Sila bayar RM 36.40

ok je la kan..makan 2 orang dengan total macam ni...
kenyang pulak tuh..
masa budak2 dia da anta sume makanan,
aku nengok balik gambar display kat dinding..
ada sos kicap utk cicah..
so aku mintak jela..
dia pagi 3 mangkuk..
1 air asam. 1 kicap, 1 lagi aku tak pasti ape tuh
macam sambal belacan je..

ok tu je..
gendang gendut tali kecapi
kenyang perut suka hati..

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel