Friday, November 23, 2012

Char Kuey Teow sedap kat Semenyih


Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Da lama tak crita pasal makan2 kan.
Now pun da jarang pegi makan2 kat tempat baru.
Balik2 kat situ jugak.

Sejak duduk Semenyih nih, selalu jugak la makan sana sini.
AMin kan untung dapat binik yang pandai sangat.
MUAHAHAHA...
Kesian laki aku..

Ok. back to JJCM area Semenyih ni.
Sini memang banyak kedai makan.
Tapi, susah nak carik yang sedap.
Sedap to the max tau.

Aku adalah penggemar Char Kuey Teow.
Pada tekak aku yang sedap cuma kat Pantai Dalam sana.
Yang kat tepi Vista Angkasa.

Tapi kan jauh benor dari semenyih nak ke sana.
semata-mata CKT ku ssayang.
ingat amin nak layan ke.

Mujurlah kat Taman Pelangi Semenyih ada kedai CKT ohsem.
percayalah. memang sedap.


Kedai dia sebelah snogurt.
mengadap jalan utama masuk TPS.
mengadap juga KFC, pizza hut tuh semua.
Signboard kedai ni tak berapa nak clear.
kalau dari jauh nampak SELERA TOMYAM.

Dia ada gak menu lain like masakan panas, satay tu semua.
Tapi kitorang tak penah try.
so, tak dapat nak bagi review.


Gambar memang tak melambangkan tahap kesedapan.
Aku ngan Amin slalu amik special terus.
Special ni dia lebihkanlah kerang, udang, mee.
Harga sepinggan special adalah RM6.
Confirm kenyang untuk kapasiti besar macam kitorang ni.

Aku taktau siang ada ke tak.
sebab selalu kitorang pergi lepas balik keje.
Da pekena CKT dengan cili jerukm mohler kita makan snogurt pulak.
snogurt baru bukak tuh.
ritu aku pergi dalam bulan ni dia bagi 30% off.
Aku suka perisa original. tak kira snogurt ke tutti frutti ke.
Aku tetap suka yang original jugak sebab rasa dia masam2 manis.









No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel