Friday, November 30, 2012

Tazkirah hari Jumaat

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Now bidang keje ku telah beralih arah.
Hari2 dok jumpa dengan macam2 orang.
Hari2 dok jawab call macam2 perangai.

yang aku paling notice, ada sesetengah orang berpangkat ni, dia pandang rendah dengan orang bawah dia.
BTW, takdelah pangkat poonnn.
Cume nak bagitau semua orang kot yang dia tuh ade pangkat.
yang paling tak boleh belah, rakan-rakan seangkatan
kaki ampu boleh tahan.
siap sound lagi, eh, awak tak kenal ke siapa ni?
hello, aku kenal siapa perdana menteri tau.
sah-sah la aku baru duduk kat sini tak sampai sebulan.
ciskek betol.

ada gak segelintir staf kat sini yang memang kerek.
dia nengok orang2 yang duduk kat department ni macam beso kecik beso kecik je.
nak2 yang spesies baru nak start keje.
macam good2 jek.
manusia kan. cepat betol nak rasa dia tuh hebat.

tapi, itu cuma 1% je.
yang lain2 nice jer. tau nak hormat orang.

Like hari ni kan, ade sorang ni ada palm aku rasa besar jugak kot.
Dia datang nak discuss pasal tanah tuh semua.
Aku rasa umur lebih kurang 50 macam tuh.
Dia angkut skali mak dia yang aku rasa dalam 70 tahun.
Then dia story lah kat mak dia, kenapa dia datang sini.
untuk orang2 yang maknam macam aku kan.
why eh this somebody bawak skali mak dia.
Now nenek ni pun da terlena kat sofa lobby.
yang anak dia tengah discuss. looks like dia da biasa ikut2 ni semua.
siap bawak air bagai.


eh, apa aku membebel nih.
sudah-sudah.. go back to your work.. sign out cepat...






No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel