Tuesday, April 2, 2013

Sambal sardin dengan sayur fucuk

Assalamualaikum WBT...
Salam sejahtera...

Huarggghhh...
Da awal bulan ni ramai yg kayooo...
Tapi ktorang laki bini semekin lagi ni.
Dua2 tak gaji lagi.
aku memang la gaji lambat.
lakiku pn gaji lambat jugak.
pekehal ntah bos dia drag gaji staf.

maka semalam makan sardin la we ollss.
Laki ku yang masak.
tetiba dia merajinkan diri nak berkuntau kat dapo.
Siap gugel resepi uollsss.
sebab da semekin, masak jela guna bahan yang ada.



tengah sedap dia bersilat sorang2.
sekali dengarlah suamiku merintih di dapur.
ingatkan cedera ke apa.
rupanya gas abis la uolls.
nasib baik sambal sardin da siap.
makanya termasuk la masak sayur fucuk dalam rice cooker.



nampak tempting kan lakiku masak.
now dia da pandai masak sayur fucuk.
lauk peberet aku. hehehe.
pinggan aku ni. nasi sikit, sayur fucuk yang banyak.

cara-cara lakiku masak sardin:

bawang besar, bawang putih, cili merah-tumis
letak sos tiram, sos cili, sos tomato, sos cili.
letak air sikit, biar dia mendidih.
pastu leburkan sardin.
perasakan garam.
siap!

cara-cara lakiku masak sup fucuk.

bawang besar, bawang putih-tumis
letak air, 1 kiub serbuk ikan bilis-biarkan mendidih
letak semua sayur2 yang da rendam tadi.
tapi kasi tos dulu lah.- biar dia mendidih
letak garam
pecahkan telur - biarkan sampai telur masak
siap!

sonang baitu..

lately aku kan makin malas. amin lak rajin je.
macam malam tadi, aku just lipat baju dengan masukkan baju dalam mesin basuh.
masak, kemas dapo, susun baju, basuh baju, sidai baju, semua dia buat.
aku? terdampar macam ikan paus depan tv.
belum pukul 10 da krohh...krooohhh
kesian lakiku dapat bini macam ni =)
Tapikan dalam mamai2 sempat lagi ucap terima kasih.
hargailah suami anda ketika dia rajin.

sekarang kan panas tak ingat.
hari ahad kitorang mencemar duli melawat tapak Hot air balloon.
da pukul 10 baru jejak kaki.
hamik dia punya panas.
yang penting malam tu aku balik, aku da memang rasa nak demam.
hingus meleleh je.
sebagai solution, suamiku yang baik hati serve kan eskrim calong.

aku suka makan dalam kon, amin makan dalam mangkuk

Dia kata aiskrim dia kena mahal sikit. sebab tu dalam mangkuk.
aku punya kasta rendah. eh dulu balik skola slalu beli aiskrin calong kan.
baru 20 sen kot. skarang da brapa eh.
pastu skarang baru terfikir, orang yang jual naik moto ni jaga kebersihan ke tak eh.


Semua gambar adalah copy paste dari ig namasayazara


No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel