Friday, December 9, 2011

Rest In Peace, Lilo and Hannah

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Ok.. Baru je ari tuh update live dari BB.
Baby Hannah da kluar.

Lepas baby Hannah da kluar.
Aku agak buzy dengan life sendiri.
Cuti Awal Muharam balik JB.
Minggu berikutnya pun balik JB.

Disebabkan da tau kesibukan melayan diri sendiri.
Tugasan menjaga 4 ekor sugar glider da past ke Amin.
Plus, kat uma Ibu yakanak budu iaitu anak2 Lulu
tengah aktif main dalam rumah.
So demi keselamatan bersama, diorang kenalah
beralah iaitu tidur di rumah lain.

Kesimpulannya, untuk 2 minggu ni memang Amin yg jaga.
Memang aku tak mengadap diorang langsung.

Last week, balik JB.
Busy ke hulur ke hilir.
Jijah, BFF kawin. Haruslah kepohkan.
Aku pun busy ngan wedding sendiri.

Hari Ahad, 4 December 2012, petang.
Kitorang gerak balik KL.
Masa attend wedding Jijah, Amin ada kata
ada benda dia nak citer.

Aku memang pantang orang bagi hint hint cenggini.
Memang aku akan ingat punya.
Baru masuk highway pasir gudang, aku da tanya bertubi-tubi.
Amin just cakap Hannah, Lilo... ~~~~~nangis~~~~~~~

Dan, dan aku suruh benti tepi jalan.
Aku tak bukak langsung beg budak2.
Aku sedih sangat2.
Maka, kami menangis berjemaah di tepi highway.

Sebab kematian? Amin tak dapat pastikan.
Bekalan HPW da abes.
Kat JB memang aku tatau nak cari kat mana.
So, kitorang just bagi makan buah jambu air dan tembikai
yang aku beli kat Pasar Borong Pandan.

Pagi Ahad, Amin ikut family aku pergi nengok kambing.
Then tengah hari, dia tengok Hannah and Lilo da keras.
Diorang dikebumikan di rumah Amin.

Yang da mati, memang la da mati.
Yang hidup ni macam mana?
baby 2 ekor yang tatau apa2.
Kesian anak yatim piatu ni.

Amin ada beli susu untuk anak SG.
sekarang memang diorang minum susu je.
Tapi tula kan. kita bukan ada masa nak
feed dia every 2 hour. lain la if susu tuh
boleh bancuh banyak2 then pandai2 la ko.

Serius, bila jadi macam ni, aku taknak bela apa2.
Mesti hazab gila waktu diorang mati.
Sekarang pun, Amin yang jaga 2 ekor tuh.
Aku tak berani. Sedih pun ya gak.



No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel