Saturday, July 5, 2014

Salam Ramadhan Semua


Assalamualaikum WBT..
Salam Ramadhan semua...

Ok.. tadi rasa nak menaip, skali da dok depan ni ku termenung tengok keyboard.
Taktau nak mula dari mana.

Da separuh tahun, kehidupan semakin mencabar.
$$$$ please jatuh dari langit. Hahaha..
Kerjaya masih lagi belum stabil. Stil berstatus PSH di sini.
Betul kata orang.. 5 tahun pertama perkahwinan adalah sangat mencabar.
Masih dalam usaha untuk menstabilkan segalanya.

Now, kami da tak menyewa kat Semenyih.
Amin di JB, aku masih di sini, dok menumpang rumah akak ku.
Pegi keje guna kete akak. Hantar dia dulu.
Punyalah selama ni da lama tak drive, tetiba kena drive balik.
Terus ku hidupkan lesen.
Ai da buat tau lesen yang baru tuh, yang color pink tu.
Gambar tu aku pakai baju putih tudung pink n biru.
Baru la cantik. matching ngan color kad.
Gilo kan.. kad pn nak matching bagai.


Bulan April.

Ayah sakit. bontot dia tumbuh bisul.
tapi sebab bisul dia tu dekat ngan lubang, (based on ibu cerita, aku tak nengok),
agak tragis la jugak.
Ayah tak boleh gerak sangat sebab dia kata sakit gila.
Dia baring je. Pastu confirmla dapat MC.
Ibu kata besar luka dia. Pas ayah operate lagi susah nak jaga.
Ibu nurse paling berdedikasi. Ayah kata ibu cuci luka, dia selesa.

Ayah diuji lagi.. Dalam luka tu baru seminggu, tumbuh lagi bisul.
Jarak tak jauh and lagi besar.
Ayah tu memang beremosi terlebih.
Bila dia sakit, lagi menjadi-jadi dia punya emosi tuh.
Memang rumah kitorang time tu sunyi je.
Rayyan nak berkuntau pun kitorang tarik naik atas. Kang ada yang kena sembur ngan ayah.
Sesiapa yang pernah jaga orang tua sakit, pahamla kan keadaan dia.

Ayah mula la mengarut cakap2 dia.
Kitorang dengar je, tapi kadang2 dengan kitorang sekali stress.. Hahaha
Ntah brapa kali aku n amin naik turun JB-KL.
Sebab ibu kan tak pandai drive, kesian pulak diorang nak gerak.


Ni time 2nd operation


Ayah da ditolak ke dalam

Ni 1st time kitorang mengadap ayah sendiri sakit.
serius, memang kaku gile sebab takde pengalaman.
tapi amin rileks je, sebab dia ada pengalaman. dia tau apa nak buat.
Time ni kan sedih je tau nak tolak ayah. sebelum dia masuk tu doktor bagi salam dulu.
Aku mampu salam je, tak mampu nak cakap.
memang sedih gila kot.

now, alhamdulillah.. ayah da sihat. badan pun da naik.
makan pn da tak pantang langsung.
ibu kata luka ayah pun da pulih sepenuhnya.

________________________________________________________

Cerita pasal amin pulak.
Ini pun dugaan jugak. Dalam kami naik turun KL-JB.
Dok perati keadaan ayah, kami decide nak duduk JB terus.
Memandangkan mak mertua aku pun dok rumah sensorang.
Itu pun tanggungjawab kami untuk jaga dia. Amin sendiri memang kuat hati dia nak jaga mak.
Aku pulak as a wife, memang menggalakkan niat dia.

Yela kan..kalau direnungkan pun siapa je yang ada.
Kena pulak aku dengan Amin bukan keje bagus sangat pun kat sini.
Kat JB pun ada gak keje macam ni.
So, decide untuk benti keje and stay JB.

Amin anta tender. Dia planning nak berniaga.
Tapi apa yang kami plan, tidak lah berjalan lancar.
Thing getting worst..
Hampir 3 bulan amin takda income. perit weh.

Alhamdulillah, Amin da dapat keje kat Johor.
Tinggal aku je yang belum dapat keje kat sana.
Thats why lah aku masih di sini. Sedih nih PJJ.
Harap ada rezeki kami di sana.
Nak set up life. Ini baru permulaan.
Hari2 aku dok motivasi diri sendiri. Tapi kadang2 aku down jugak.
Harap kali ni all is well....


No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel