Saturday, July 5, 2014

Saya tenggelam lama pastu saya timbul jap



Assalamualaikum WBT,

Tenggelam timbul aku kat blog ni. Tapi selalu tenggelam la kan.
Sekejap je eh masa berlalu pegi (da kenapa ayat aku ni)
Rasanya macam baru ku taip azam tahun 2013.
Tiba2 da kena taip azam 2014 pulak.

Harapan nak turunkan berat badan tidaklah berjaya.
Muahahaha...
Hoi ! Aku amik masa 10 tahun tau nak jana lemak macam ni.
BTW, aku ada gak try ritu, berdiet bagai.
Ala2 diet atkins. sebulan aku tahan nengok nasik.
sebulan wei.. lama tu bagi aku.
turun gaklah.. tapi turun 2kg jer.. menangis aku nengok penimbang tu.
Supplement ade gak ku ambil.
Mula2 amik herbalife, tp mcm tak serasi dgn bdn.
Pehtu amik Shaklee. Tapi tak amik set dia lah.
Ku amik alfafa je. Ok lah dengan badan.
Cuma bila da amik apa2 supplement ni kita kena rajin minum air masak la.
Plus da rajin minum, kenalah rajin pegi toilet.

_______________________________________________________

Sabtu 8 Mac 2014 kita digemparkan dengan berita MH370.
Pepagi bangun nengok MAS da update press release kat FB.
Macam tak caya kan.

Yg lagi best, Ahad ktorang nak g Langkawi.
Tau tak apa perasaan naik flight time2 gini.
Dia macam ada 1 rasa takut yg luar biasa.
Padahal nak g Langkawi je pun.
Masa pegi tu tak sampai 1 jam da sampai.

Kebetulan cuaca kan tak berapa sihat.
Bila sampai Langkawi, ku sedut udara sedalam-dalamnya.
Rasa macam puas hati sangatlah.
Angin pulak kuat kemahin.
Sampai kan Gunung Mat Cincang tutup.
Kat bawah pun angin da kuat, ku tak tau la apa rupa kat atas tu.

Kali ni pegi ada rasa best la.
Pestime ni sejak kawin, bercuti jauh sikit dengan Amin.
Pastu ktorang free and easy. takde nak keja ape2 pun.
Nak naik Gunung Mat Cincang dengan Island hoping.
Pastu shopping2 skit. Thats all.

Tapi sebabkan Gunung tutup maka kami berjalan2 la kat Kuah.
Shopping la kan.
Malam pertama tu makan kat tepi pantai.
Ktorang carik restoran ikan bakar, tapi tak jumpa.
yang kat pantai cenang tu da taknak pegi.
nak tempat lain pulak. Akakku tanya sorang makcik ni.
Dia pun cakap la yg kat sebelah Pulapol tu best.

Tempat ni memang tak havoc. Sunyi je.
Sebab dia betul2 tepi pantai so dia nak kita bertenang dengan ombak je kot.
Dengan angin kuat lagi. Hoih lelemak tebalku tak boleh menampung sejuk dia.
Food not bad. harga pn not bad. Tapi ikan bakar dia memang sesuatu la.
Pelik sikit sos dia. tapi still boleh telan.

Hari last baru nak pegi Island hoping.
Jadual memang berterabur. tapi ktorang redah je.
Again sepanjang di lautan, hati tu macam tak best je.
Terfikir kat manalah MH370. Kat laut ke?
Angin pulak kuat, bot tu da macam apa je.
Tapikan ku macam pelik kenapa driver bot tu macam tak pentingkan keselamatan eh.
Maybe dia da biasa kot. Ktorang tak diberi life jacket.
Pepandai la korang amik.
Pastu tak pakai lagi dia da gerak dengan lajunya.
Ada 2 orang budak kecil dalam bot.
Sorang je dapat pakai. Anak buah aku tak dapat pakai pun.
Ntah apa yang dia kejar, aku pun tak tau.

Balik dari Island Hoping, merata la kami carik bilik yg boleh check in utk 3 jam je.
Kebetulan memang ada lagi yg membeli kat kuah, so terus ke sana.
Nasib jumpa motel warisan tok wan.
Check in sampai kol 530ptg dia cas rm30.
ok la kan, stakat nak mandi and golek2 kejap.

Flight balik lebih smooth.
Masa pegi lebih kurang 45min. tapi balik 60 min.
Keluar je dari flight, OMG !!!
Bau asap kuat gila. Pandangan kabur. Terus terbatuk2.
Maka bermula kehidupan seperti biasa.
Moga cuaca akan sihat seperti di Langkawi.











No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel