Monday, April 11, 2011

Belajar untuk LuLuS !!

Assalamualaikum WBT
Salam 1Malaysia

Tetiba teringat time skola dlu.
Awal2 da set nak result best.
So memang da tersemat di kalbu la.
Takde yang penting melainkan lulus.

Dari kecik lagi macam tu.
Bila sekarang ni pikir2 balek.
Macam menyesal lak.
Hahaha..
Kalau skola rendah or menengah.
Takda la rasa sangat.
Tapi tang skola agama tu.

Kat JB time aku skola la ea.
Kelas fardhu ain je 2tahun.
Means darjah 1 skola agama,
Darjah 3 sekolah rendah.
Lagi best.
If ko tak lulus, ko tak leh naik.
Kalo tak naik, malu woo.
Tapi yang gigih truskan juga repeat.
Bagus.aku salute budak macm ni.
Smangat menuntut ilmu.

Silibus sekolah agama harian kat johor lain ngan ngri lain.
Tak silap aku lagi tinggi sikit.
Masuk darjah 4 da blaja munakahat, muamalat, tasawuf dll.
Aku tak tau la ntah mana silapnya.
Sekolah agama memang aku tak amik port.
If exam srentak ngan sekolah menengah, memang aku tak baca la kitab2..
Tapikan aku sekolah agama sampai abes tau.
Tak pena sangkut pn.
Sampai darjah khas tau.
Darjah khas kire paling tinggi la lepas dajah 6.
Tiime tu umur da 15 tahun.

Siyes tau.
Aku tak ingt pn apa yang aku blaja.
Aku kat skola menengah prefect kau.
Tapi kat sekolah agama aku la perosak.
Bab blaja lak.
Macam hampas.
Masa exam mid-year dajah 6 aku dpt no 2nd last.
1st time dlm sejarah wei.
Time exam ne hafal surah yasin.
If aku amalkn smpi rini. Mesti aku da lancarkn.

Truk betul..
Byk lagi insiden lain..
Tp ni kira aku ingt lagi.
Haih..kalau la aku blaja utk diamalkn mesti tak
lupa kan ilmu2 tuh..
and still boleh diamalkan.
Kesimpulannya benda da jadi.
Biarlah...
Tak terlambat untuk menuntut ilmu lagi.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel