Thursday, April 7, 2011

saya tunang 29 Januari 2011 !!! (part 2)

Assalamualaikum w.b.t
Salam 1Malaysia!!!

Part fotogedik memang aku tak reti..
gile kaku kau..membe2 aku yeye je
posing maut.. tapi aku macam peti ais..
bila nengok balik picca tuh sume
rasa macam klako jer..

lepas sesi fotogedik, aku mula
menyibukkan diri.. aku macam tak betah
nak dok je dalam uma sambil posing bagai..
aku nak gak kua uma tolong apa yang patut..
tapi bila keluar, rasa macam tak larat lak
nak buat keje ngan rambut berat di kepala..
pastuh masuk balik.. gitu jela aku kekdahnyer..
Kua masuk.. kua masuk..

kendian, bila semua orang da balik..
kami pon setel kan la segala benda2..
tapi tak segala pon.. tak larat da masing2..
ibu da ngadu pening kepala bagai..
dah agak da orang tua tuh..
da tau sudah antik, lagi mau dikerah..

kenduri di kala musim hujan amat
menimbulkan tidakselesaan..
rumah seperti dilanggar todak..
melekit yang amat..
dari depan uma bawak ke belakang uma..
cuaca lak gelap je, memang sah la tak
boleh jemur segala karpet..

malam tuh malam pertama
dengan suasana sejuk2 haruslah kami
berdua2an..hahaha..bapak aku kalau baca ni
matiks la aku.. malam tuh apa lagi..
sambung kemas la.. dengan periuk sebeso tidak..
jiran2 ada gak la setelkan area lua petang tuh..
tapi nih yang balance2.. lauk de sikit2..

masing-masing da terbaring.. so aku pon
ala2 rajin tak rajin la.. kemas pe yang patut..
yang patut je tau.. tak koser aku nak kemas
semua mak nenek..
apa yang patut adalah makanan yang perlu
disimpan di dalam peti ais.. sayang kalau
biar sampai esok mau dia basi..
time nih tinggal kitorang satu famili je..
Arwah opah da pegi uma mak long lak..

kendian da tade pape lagi..
begitulah story hari pertunangan saya..
dan berikut adalah gambar2nya...


saya yang macam peti ais



saya dan hantarans ibu saya buat



saya dan bunga yang beso


saya dan rambut palsu


saya dan ayah saya
dia suruh saya duduk cepat
(tipu je)

para hadirin sila aminkan doa



saya dan maklong en.tunang
kali ni senang je nak sarung cincin



ajun, lil airish, jijah, shera
diorang ni ajar lil airish gosip ke



abang akim, kaklin, saya
kak lin memang suka amik gambar
nak dok celah2..
bajet boleh sembunyikan lelemak la


shera, saya, jijah, and cekgu qila
friends time susah dan senang


Sudah bergelar tunangan orang saya nih
tapi rupanya takde effect pon, sama je
tapi sekarang kita sudah ada target
kumpul duit untuk kahwin dan kehidupan selepas kahwin
tanggungjawab semakin besar

kepada ibu, ayah, kak lin ngan abang akim
terima kasih banyak2 untuk majlis ni
lepas ni punya majlis lagi penat =)

sanak saudara yang dekat dan jauh
terima kasih sebab sudi datang memeriahkan lagi
majlis cetoet ni..

jiran tetangga
terima kasih kerana tidak berkira
menghulurkan bantuan

rakan-rakan
ajun, asrap, lil airish, shera, jijah, qilah
terima kasih kerana bagi moral support
and macam2 support lagi from beginning

En.Tunang
silalah persiapkan diri anda dengan kesabaran
yang tinggi sangat-sangat
well, u know me better

sudah boleh tutup cerita tunang
takkan dilupa sampai bila-bila
mulakan misi baru
lebih serius








No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel