Wednesday, April 27, 2011

MIC terbako

Assalamualaikum WBT..
Salam 1Malaysia..

Kita bako je..kita bako..
Agaknya ini yg diorang dok ckp time meeting kan..
Pada hari slasa iaitu smalam telah berlakunya kebakaran.
Lokasi adalah di level 2.

Pagi2 dalam jam 5.00 pagi en.zam call.
Pekejadah call anak dara orang subuh2 hari.
Suara en.zam mengah2.
Mintak aku anta kunci opis sebab dia tak jumpa dia punya.
Uma aku ngan opis 10 min je jalan kaki lenggang mak limah.
En.zam ckp level bawh trbakar dan dia terperangkap kat atas.
Asap sudah masuk level 3 iaitu level kitorang la.
En.zam memang suke tido opis tatau la sebab ape.
Pastu tetiba dia cakap sorang staf lelaki da otw g uma aku amek kunci.

Aku ingat nak g jengah lokasi kejadian.
Sat lagi nengok sunyi je, takot lak.

Pagi2 sampai, polis, forensik, org2 MIC da ramai.
Kitorg memang tak leh naik sebab yg terbako kat level 2.
Edisi siasat sedang dijalankan.

Tatau la orang jahat ni nak attack ape.
Yg pasti diorg bako tayar kat depan pintu MIC.
Wpun api da dipadam.
Tapi dia punya abu sampai ke opis ktorang.
Gile itam sume meja, kapet,siling.
Dinding jgn cakap la.da macam cat itam.
Memang sangat menyusahkan itu org jahat.
Opis sbelah pn berjangkit.
CCTV diorg ne pecah.pastu karen short.
Patut org jahat ni kita bako je idop2.

Bos aku kata.nak buat cemana.
Da kita dok sebangunan ngan politik.memang tinggi la risiko.
Sederet ngan aku ni ade PKR tau.
Tapi PKR tak kena bako la..
Haih la politik.
Sangat menakotkan..



Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel