Thursday, April 7, 2011

saya tunang 29 Januari 2011 !!!

Assalamualaikum w.b.t
Salam 1Malaysia!!!

Hurm...
Try to remind what happen during that day..
tu la kan..sape sruh tangguh...

Hari tu..cuaca mendung since pagi..
Banjir terjadi di beberapa buah tempat..
Tapi Alhamdulillah..
Area rumah aku dan sewaktu dengannya tak banjir..
Pagi2 bangun..As usual..kemas itu ini..
Aku kua ngan ayh lebih kurang pukul 6.30am
to pick up all talams..sebb da janji mek kol 7.
Sgale pinggan mangkuk dibawa keluar..
Ayh ngan abg ipar setup yg kat luar..
pasang meja..kembes kat umah jiran..
Ibu buat bekpes utk jiran2..

Kendian..bekpes little bit..
nak tunang kononnya..
so macam ade butterfly dalm perot..
lagipun, masa aku keje lebih kurang
2 bulan lebih, berat aku turun around 5kg tau..
so that day macm taknak mkn byk2 la..
takut perut tegang dan kelihatan melampau..

Ibu macam biasa..kalut terlebih..
dia tak makan pon tau..aku suapkn sikit2..
time kaklin kawin dlu lagi dasat..
sampai tak tido malam org tua tuh..
ntah apa yg dia buat..
pengantin da sedap berdengkur, dia lak
yang kalut terlebih..

Suasana pagi tuh sejuk je..
Sampaikan arwah opah pn turun lambat..
dia kata mata macam berat..hehehe..
kitorang pn memang taknak sushkan dia..
dia baru je sampai malam sebelum tu
dari melaka..kampung halamanku..
Sambil bekpes, berbual little bit..

then bergeraklah kita..
aku mandila..da nak pukul 11..
kan nak pegi mekap..
shera amik aku then ke setia tropika..
tapi she lambat sampai..risau aku..
kang lame mekap..tetamu da sampai,
aku tak sampai2 uma lagi..

boleh pulak ari tu jem kat hway
pasir gudang..dua2 hala lak tuh..
singgah kempas amek qilah..
kendian sampai butik tu lebih kurang
kol 12..sangat sadis kedai pn tutup lagi..
mereka keluar untuk cari barang..
still kat jusco tebrau city..
konpem lambat nih..da sah2 jalan jem..
sangat keciwa..

lepas mekap bagai..terus balik uma..
kesian she..tak sempat nak touch up muka..
dia pulak yang paling busy..mujur de kawan..
time mekap tuh ntah bape kali ibu call..
kalut terlebih..padahal aku da deal ngan
bakal tunang (getiks gitu) takyah gerak dlu..
pak long yang jadi wakil pihak kitorang pon
tak sampai lagi..dia tido hotel kat area
bandar..pastuh dia kata jalan jem..
ntah kenapa la ari tuh sume jalan kat JB jem..

cuaca lak..da mula ujan berserta angin..
bila cerita balik, kesian lak ayh ngan abg akim..
gigih diorang jaga itu khemah..
nak terpelanting ko khemah tuh..
kebetulan macam tade sape nak tolong..
so, diorang jela harapan bangsa dan negara..

bila suma da sampai, majlis dimulakan..
sangat surprise tiba2 aku kena panggil turun..
takkan cepat sangat..da sarung cincin bagai,
aku tercongok kat situ dengar diorang bincang..
owh..planning tidak menjadi..wakil pihak
lelaki nak aku dengar perbincangan nih..
apakah..sangat malu tau..pastu kena kenalkan
diri..pastu sume orang nengok kita..
da macam pegi kursus motivasi lak..
nape bakal tunangku tidak dipanggil sekali?
itu baru adil!!!hahaha memberontak dalam hati..

hasil perbincangan, kami ikat setahun hidup..
maksud dia, nak kahwin sebelum setahun boleh,
selepas setahun pon boleh..konsep yang lagi
satu, ikat mati macam setahun mati ke..
kalau setahun mati means cukup setahun harus
kahwin, kalo tak, aku tatau ape jadi..
tak pulak aku kaji menatang nih..
kendian segala barang hantaran dari both side
adalah hadiah..means kalo pape jadi antara kami,
segala hantaran dihalalkan..no need to pulang
balik or bayar balik..tapikan time wakil belah
laki cakapkan, macamlah aku nih ada unsur2
getiks nak curang tau..

...yelah..kita tak tau..aza nih duduk kolumpo..

kat sane tuh ramai lagi orang lain..mane tau dia
beralih pulak..

ayat nih lebih kurang la ea..kot2 de tokok tambah
tuh standard la kan..bagi sedap cite..

iyyeeeewwww..pakcik..tak baik tau pakcik cakap
cenggitu.. saya sangat setia..busuk2 sepupu
pakcik, saya terima seadanya.. saya dok kolumpo
bukan setahun dua, saya kenal sepupu pakcik
ni pon kat kolumpo jugak.. ini tidak adil!!!
pakcik patut sebut dua2 nama..nasihat dan peringatn
ditujukan kepada kami berdua..bukan saya sorang je..
adakah saya kelihatan seperti budak baru nak naik?
seperti anak gadis yang baru tumbuh bulu?
seperti anak gadis yang baru nak kenal donia?
mentang2lah sepupu pak cik tuh jaaauuuhhhhh
lebih tua dari saya, tidak bermakna dia tau hal ini..
owh..sempat lagi aku sentap and bermonolog di situ.
jap ea..pesal aku panggil pakcik lak padahal dia tuh
sepupu bakal tunang aku ni? suke ati je..

kendian, abis bincang kome pegila makan..
teman da tak lalu nak makan..
ngan mekap tebal..ngan bulu mata
palsu ala2 RCW..ngan rambul palsu..
sesi photo gedik terus berlangsung..
aku da tak larat nak senyum sebab start
malam sebelum sampai la pagi tu, aku
adalah cirits.. mak da takde tenaga da nok..

panjang la pulak..to be continue la..

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel