Friday, April 20, 2012

Makan Free : Nasi Briyani Bukhara


Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Last few week, bos Amin belanja makan.
Aku ikutlah Amin pegi amik nasi tapau tuh.
Kat Restoren Syed, PJ - belakang Hilton.
Nama pun PJ, susah betul nak parking.
Nasib depan kedai ada kosong.

Aku tak pernah rasa nasi nih.
Bos Amin beria cakap sini sedap.


Ini website dia
Bila aku belek2 outlet dia,
La.. outlet yang kat Bangsar tuh tempat aku dating ngan Amin dulu.
Time aku dok Vista. Tapi napa tak pernah try ek.


Masa kami masuk kedai ni, humangaih...
sedapnya bau nasi dia. Terus lapar aku.
Sementara nak tunggu diorang siap packing,
kami minum teh ais. tapi kureng kick lah rasa dia.
nasib dia tak cas.

Diorang siap susunkan dalam kereta.
Seksa batin aku nak sampai ke kilang Amin.
Bau dia, asyikkkkkk...



Kotak dia je da menarik perhatian.

Satu kotak macam kat atas ni harga dia
Ayam- rm 11
Kambing - rm 13


~~Terliur~~

Mengah aku nak abiskan.
Mula2 nengok, hekeleh.. sikit nyer nasi dia.
da makan baru tau.
Aku amik kambing.
Kambing dia adalah lembut, tak hamis.
nasi pun berempah dan lembut.
dalam bekas kecil tuh kuah dhal.
sebelah dia adalah telur bukhara. sedap !
pastu acar buah, masam. so boleh hilangkan muak.

Nak repeatlah.

*aku tengah puasa nih, update petang2 hujan pulak tuh. nengok nasi ni memang rasa macam nak pergi sekarang jugak*


No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel