Monday, April 23, 2012

Photoshoot post wedding di Tanjung Karang


Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Main point kitorang ke Kuala Selangor untuk photoshoot la.
Aku melahirkan keinginan nak berphotoshoot kat bendang.
Team NadiArt ok je. Yang penting takde extra charge.

Aku berangan nak tema ala2 Nurkasih gitu kan.
Ahaks..
Tema, purple and white.
Susah gak nak cari baju bila da setup tema ni.
Bukan susah apalah. Susah nak cari size sebenarnya.
End up, seluar Amin kale krim.
Tu pun guna apa yang ada sebab da tak larat nak mencari.

Malam kitorang dinner kat Satay hut, Adi NadiArt bbm Amin.
Dia tanya ada survey2 ke bendang tuh.
Sebab ada member dia cakap sawah baru tuai.
Halamak! Risau dah ni.
Sebab sepanjang aku dok gugel, tak jumpa waktu sawah dituai.
Tapi ada blgger yang ke sana awal bulan March memang nampak
lah gambar dia, padi masih comel2 je. baru tanam.

Lepas kitorang abis lunch, kitorang terus pegi sawah yang area Sungai Sireh.
Memang la Cantik la view kat sini.
Tapi that time, padi baru tanam.
Aku tatau apa istilah pertanian untuk ini.
Yang penting padi tu comel2 lagi. if nak amik gambar pun,
konpem la nampak tanah, tak nampak hijau.

Then, tanya orang kampung tempat shooting filem Nurkasih.
Diorang kata banyak shoot area lagi 1.
yang masuk dari lorong sebelah hospital.
maka, gigih kitorang patah balik.
Dalam hati, risau gak sebab nak photoshoot cane if bendang lapang lagi.
abis2 tinggi pun paras betis je.
Tapi serius cantik. Lapang je mata.
Sampaikan aku lupa lak nak amik gambar.

Kampung apa nama dia eh. lupa pulak.
Kampung air kunci ke apa ntah.
yang penting nama dia agak panjang dan unik.
aku gugel takde plak jumpa.

ok, kat sini padi belum menguning. tapi tinggi jugak.
pun la aku kekaguman sampaikan lupa nak berposing 2 orang.
sementara tunggu team nadiart sampai, kitorang cuci mata.
time nih panas terik ok.
Tau jelah aku, peluh macam kan membanting tulang.
merembes peluh kat muka macam kan apa je.

Tatau napa dengan aku petang tuh.
badan da rasa penat sangat. aku pun tak banyak cakap.
Just follow jela apa je yang diorang suruh  buat.
Muka plain aja sebab tak mekap.
Aku mekap, tapi nipis, pastu kena ngan peluh aku.
Semua pun da cair...
Tapi apa2 hal pun, aku cuba beri yang terbaik untuk gambar kami.
Kenangan kami.

Area pintu masuk

Luas sangat kan

Boolat nyer muka
Inilah hasilnya. Teaser aku amik kat page NadiArt










Suka la pic ni.


Paling suka. Tapikan da macam photoshoot time pregnant pulak.
Booolat perutku.





1 comment:

  1. Hi. 1st time masuk ur blog. I pun like pic yg no 10 tu. Nice. U harus print bg besar n gantung kat wall...... :)

    ReplyDelete

Silalah mengomel-ngomel