Monday, August 16, 2010

Bulan puasa, ramai orang buat baik

tatau la topik apa yang jadi mauduk perbualan aku ngan sumbody... lupa sudah... tapi yang nyata that time we on the way to break the fasting together2... walaupun aku tak pose kan... tap menemankan orang berbuka pon telah mendatangkan feeling ala² pose gitew...

tapi sepanjang dalam perjalanan tuh... ada jer perkara² yang membuatkan aku kuarkan ayat nih
"Bulan puasa, ramai orang buat baik kan"
tapi lupa lak pe sebab nyer.. sebab time tuh kan ujan.. so banyak keta benti tepi jalan.. n ade je orang tolong.. tapi part yang aku tak lupa masa baru je kua dari tempat aku... ari da setat ujan.. ade potensi nak ujan lebat.. ternampak ade satu familu bersama anak² kecik 2 org ngah tunggu bas.. projek bas stop masih tak siap... maka mereka hanya berteduh di bawah payung yang sama.. nampak macam kesian je.. yela kan...that time da petang giler².. rasa lebih kurang satu jam lagi nak buka.. tengah dok sumbody cakap nak tolong.. ada kete kat depan tuh benti.. keta honda kau.. kami bajet lelaki itu mesti nak tolong... so kami pon teruskan la perjalanan...

tapi biasanya memang bulan puasa ramai orang buat baikkan...

No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel