Wednesday, August 25, 2010

Kehilangan sahabat untuk selamanya

Allah mendatangkan ujian buat hambaNya bukan kerana mahu mengambil kembali kurniaanNya dari anda, akan tetapi, ujian ini, adalah satu cara Allah menunjukkan sifat KasihNya terhadap anda, bahkan ujian ini merupakan salah satu hidayah terbesar buat anda. Allah menguji hambaNya adalah untuk menaikkan maqam hambaNya supaya menjadi lebih baik dan sempurna

Akak saya sruh baca cerita ini...
sila la baca... macam akak saya tau je perasaan aku saat ini.. jiwa agak kacau okey.. tapi bila baca je cerita ni terasa mcam sedikit lega.. aku siap baca komen okey.. tapi tak sume la...byk giler... as a x-studnt um, aku da bleh bayangkan jalan cerita dia.. sanggup jalan kaki dari masjid ke kolej 12... demi org yang disayangi.. aku pon pena gak jalan kaki dari kolej 12 pai stesen universiti.. tuh pon jln ngan kwn2.. so tak la rase penat.. tapi bila arwah sanggup wat macam tuh utk kawan dia nih.. readers da bleh agak la kan betapa istimewanya kawan dia...

bagi aku.. setakat kehilangan boipren apa la sangatkan nak compare kehilangan kawan yang setia temankn kita tak kira masa... tibe² aku teringatkan kawan² aku kat JB tuh... Shaera, Faiza n Qilah... diorang tempat aku ngadu2 sgale hal.. masa study kat um, mujur shera sama univ.. tapi dia stay kat kolej 10 aku lak kat kolej 4... time aku frust menonggeng, bilik shera la tempat aku melepak...

kat um nih gak la aku berkawan ngan org pantai timur.. best ok diorang... walaupun agak kekampungan sikit. tapi kekampungan itulah yang selalu tegur² perangai aku yang ntah hape.. Dayah, Dila. Dely. n Timah... pantang aku lengah² solat.. bertempik sore si dila memekak kat tlinge aku.. time jln² pon same.. solat dlu baru bleh soping²... untung kan ada kawan² macam nih...

masa final year, Dayah, Dila, ngan Dely stay kat kolej 11 n Timah lak kolej 12... Kitorang selalu lepak kat 12... stay kat cafe macam dalam belog yang aku link kat atas tuh.. setiap jalan cerita dia, aku boleh imagine sangat... air yang hanya RM1... tapi macam² ada... segala mak nenek dia nak bubuh cincau.. makanan pon same.. kat cafe nilah aku nengok diorang makan kue teow bandung... erk.. tekak aku memang tak leh trime la...

then aku cuba bayangkan bila arwah try nak memanjat kat balcony tuh... tak leh nak bayangkan kot... ngeri laks aku...

melalui komen² yang ada kat belog tuh.. aku jadikan pengajaran dalam hidup aku... tak kira sapa² pon disekelilingi aku, aku ne hargai mereka... bagi yang sedang bercinta, hargai pasangan sebaik mungkin... apa yang penting Allah takkan menguji hambaNya melebihi keupayaan hambaNya...

3 comments:

  1. yang datang akan pergi..

    lumrah zarah..

    ReplyDelete
  2. eh..adam...

    betol la kan...
    hope so ko pon tabah hadapi lumrah idop nih...

    ReplyDelete
  3. zara.. nak tahu??
    link blog tu kan dia dah private lah..
    nasib baik su sempat baca..

    ReplyDelete

Silalah mengomel-ngomel