Tuesday, June 12, 2012

1 hari lagi bergelar Mrs


Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...


20 Januari 2012

Selamat pagi cinta.
bangun dengan muka mesti senyum.
nak2 bakal suami yang kejutkan.
beliau kalau balik umah mak, memang bangun sebelum subuh.
kalau boleh dia orang pertama yang bukakkan pintu surau.

Breakfast apa yang patut.
keluar rumah, nengok lagi khemah. senyum sorang2.
idong kembang kuncup jugak.
dalam ati cakap~weee aku nak kawin.

masuk rumah, tolong ayah kemas hall.
kasi setel semua perabot.
da la semua jati.
time akak aku kawin, aku angkat dengan ayah.
time aku kawin, nasib ada abang ipar.
yang man kerusi aku boleh angkat, aku angkat lah
bawak masuk bilik ibu merangkap bilik pengantin.
boleh buat hiasan dalam bilik.
bentang karpet semua.
sampai ke porch.
dalam rumah nanti nak buat mini pelamin.
untuk aku nikah n rayyan punya aqiqah.2 in 1. Jimat.

Ayah tanya mana signboard nak ke rumah.
Sebab aku da kata benda tuh semua biar aku setelkan.
ayah cakap je kat mana ayah nak.
Then aku da design.
aku pass kat amin. mintak dia printkan.
pastuh boleh terus tampal kat kayu.
dia kata kat kilang dia banyak kayu.

aku kan balik JB ari ahad. aku balik dulu.
amin keje lagi. Rabu baru dia balik.
memang hampeh lah. non ado signboard tuh.
tak buat lagi hokay.
stress berganda aku nak menjawab dengan ayah.

tuh yang ikut mana pun dia kena setelkan hari ni jugak.
nak buat ni pun nak tanya2 aku.
sudahlah aku membusy kat uma.
dia mms aku hasilnya.
takkan aku nak cakap tak ok pulak.
ntah bila zaman boleh siap.
nasib hasil dia seperti yang dibincangkan.
Tu pun ayah kata kecik.
Father..2 keping A4 tuh sama la besar dengan A3.

Signboard aku design.
Seboleh-boleh nak guna gambar kartun tuh.
Kat kad, sticker semua pon kartun yang sama.
kengkonon macam trademark ler.
Getiks kan.. nak trademark bagai.
yang penting tak guna modal pon.
just beli plastik, salotep, dengan kudrat manusia.

yang print, tampal sampai end product adalah Amin.


orang bridal kata nak datang pagi.
beria suruh pasang khemah cepat.
tapi last2 bukan pasang pun.
just anta barang.
nengok. pasangnya tetaplah petang..
Ggrrrr. Geram aku tau.


Aku request takmo fancy dengan bunga


Aku da pass kan layout khemah awal2 time discuss.
Aku deal dengan anak dia kat KL.
yg kat JB bapa dia n staff yang buat keje.
Time diorang datang, mintak aku bagi layout.
sebab dia lupa nak explain kat bapak dia.
Oh my.. aku da membusy kat dalam.
ati da kecamuk.
aku main pass je kertas layout yang bersih.
lantas hasil dia memang la tak memuaskan.
sob..sob..
Karpet ni dia janji kuning, tapi dia pasang merah.

Kerusi pelamin yang aku request.

View dari pagar rumah


gambar ni aku tempah kat the perfect canvas time milkadeal. dapat 50%

If melabur kat tempat macam ni aku tak kisah.
sebab boleh guna balik lepas kawin.
now da tergantung dalam bilik kitorang.
sometime bila terpandang gambar ni.
Teringat balik that moment.

nape bila time macam ni maswa cepat sangat berlalu eh.
kejap da masuk zuhur.
aku terus sambung buat coklat ni

kali ni aku buat je banyak2

setelkan sorang-sorang

Ibu da membusy part lain.
Ibu sangat lah suka membusy part bukan2.
standar rumah nak kenduri, memanglah kecah.
Ibu mana boleh tengok uma kecah. asik lah nak menyapu.
pastu lap2 singki. kalau boleh taknak sebijik pun pinggan kotor.
Pastu kan time kenduri macam nih, ramai lah bagi makanan.
ibu pun sibuklah masuk dalam bekas nilah, bekas tulah.
bila benda tu da sikit, dia tukar pulak ke bekas kecil skit.
menambah bebanan kerja n rajin tak bertempat mak aku ni.
ayoo mother..

aku setelkan coklat ni sorang2.
Aku buat banyak2. later baru packing.
tapi tak boleh tinggal. sebab takuit semut.
tuh pun aku siap sedekahkan sikit coklat kat semut2.
makan la korang. janji jangan kacau coklat yang menimbun ni.
sakit segala bahu ngadapkan dia je.
Dengan 6 paket coklat, maka terhasillah 600 biji coklat.
Setel situ.

Nasib jiran sebelah offer khidmat anak dia.
so ibu pass kat anak jiran sebelah
tampalkan sticker kat yassin dengan
tampal sticker kat 200 white paper beg.
also guntingkan reben.
macam complicated je kan bunyi dia.
Tapi tuh kira da abis simple la aku buat.
maka, kurang sudah bebanan keje.

time packing tuh, kepala ni da macam ape je.
pikir segala macam hal. tapi separuh jalan.
otak da melayang ntah ke mana.
sebab pikir banyak benda tak setel lagi.

Nasib teringat. kakak keluar pergi smart.
then kirimlah inai tiub.
mana la tau inai daun nanti tak merahkan.

da petang dalam pukul 6. telur pindang sampai.
muffin pun sampai.
malam lepas maghrib jiran2 semua datang tolong packing.
meriah rumah.
bawak keluar semua kasi setel.

As tuan rumah, keluarkanlah segala makanan dan air.
ada kerepek, karipap, kuih muih.
aku pun teruslah mengundurkan diri.
kemas bilik pengantin pulak.
kasi tukar cadar je pun.
semua putih. pastu letak bantal kecil2.
bentang karpet.

then turun bawah, blender inai.
ntah macam mana, inai ni berlendir.
acu kat jari pun tak cantik.
tapi aku buat jelah jugak.

lepas tu siap packing semua da pukul 1.
cepatnya masa berlalu.
aku continue hiris daun pandan.
nak buat bunga rampai n pewangi bilik.
tadi masa tengah ramai2 tak sampai ati nak keluarkan.
pastu potong sorang2, elok duduk bersila.
pastu lenguh pinggang, terus meniarap.
last2 tertidur dengan daun pandan dengan pisau sekali kat situ.
nasib tak cedera.


No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel