Saturday, June 23, 2012

Oh my goodies


Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...


Cerita pasal goodies.
Aku decide nak bagi 200 untuk nikah.
800 untuk reception.
200 lollyop untuk naka-anak kecil time reception.

oleh kerana terlalu obses dengan kale putihi,
maka aku decide nak guna paper beg putih.
beli kat jalan raja taib ke apa ntah.
yang area pasar kampung baru eh.
ntah la. aku tak familiar jalan2 kat KL ni.
untuk paper beg ni, tak abis banyak la.
rasa macam rm7-rm8 untuk 100 pcs.

Aku ada sedikit rajin la. aku beli gunting yang ade curve tuh.
then, aku gunting atas paper beg bagi dia ade berombak sikit.
if tak, dia macam bergerigi tak cantek.
gigh aku gunting 1000pcs.
1 malam, aku target 100 pcs. Berjaya!
then untuk sricker pulak boleh refer balik post ni Mari mendesign sticker

Tema goodies adalah, comel, bermanfaat, jimat, dan TIADA PEMBAZIRAN.

Nikah

200 goodies ni untuk tetamu masa nikah nanti.
dalam white paper beg ni ada yassin, tasbih & coklat ni saja.
yassin dengan tasbih beli kat Mydin USJ.

Aku tak nak bagi goodies yasin ngan tasbih ari reception nanti
sebab ada gak tetamu bukan Islam.
So, kasi macam ni lagi senang.
Mari menerapkan nilai-nilai keagamaan.
Tasbih n yassin boleh digunakan.
Coklat 3 biji boleh terus ngap.
Tiada pembaziran.
Paper beg, boleh terus buang dalam tong sampah.

Paper beg untuk nikah ni, kasi fancy sikit.
nak letak reben kale kuning.
Sticker kan kale pink. So, mat aku nampak macam match la.
Letak 3 barang je pun da padat.


aku suke je paper beg ni.  simple and sweet.
puji diri sendiri kan.. hahaha

Kualiti gambar mmg macam haram.. Guna bb pulang ke laut..




RECEPTION

Telah direquest oleh ayah dan ibu.
Goodies tiada beza2 untuk tetamu. semua mesti sama.
so, ayah n ibu pun tak pening nak distribute.
bagi2 je.
orang catering ada sediakan berkat dalam 100 bungkus.
tuh terpulang pada ibu nak bagi siapa.
tapi ibu kata bagi sedara yang datang dari jauh.
lepas tu ibu kata first come first serve basis.

masukkan barang2, then lipat atas dia.
tampal dengan sticker. siap.
malas aku nak fancy2.
kang ada orang merewang buat sambil menyumpah dalam hati..
tau nak nyusahkan orang je.. heheh


Barang2 dalam beg kali ni,
telur pindang,- 80 sen.
muffin.- 70 sen
itu saja. kudapan time nengok tv nanti eh.
lepas makan, paper beg boleh kasi buang.
tak yah nak semak2 dalm rumah.

telur pindang tuh bubuh la dalam kotak.
muffin memang da dalam kotak.
muffin jiran kitorang yang buat. harga ada kasi diskaun ni.
if tak, mahu 1, rm1.
telur pindang pulak, makngah yang buat.
pun harga sedara-mara. mak ngah kata sekarang nak buat telur pindang susah
sebab daun2 susah nak carik.
lepas ni no more telur pindang kot, Pak Ngah da takde =(
takde sapa nak gi carik daun2 yg semakin pupus ni.

itu saja untuk goodies kami.
Pmore kepada kudapan kan.
tapi kan, siapa yang datang on reception aku, semua puas hati kot.
dapat makan sedap2, confirm balik tuh senang hati.
Hehehe.




nampak kan hujung kertas tuh ada ombak2. Cantik tak?
Da macam ericc pulaks.



No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel