Wednesday, February 15, 2012

Mari menDesign Sticker + Guestbook

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Supplier kat kilang Amin da bagitau, if nak order sticker +_guestbook diorang
akan bagi special price sempena Amin nak kawin kan.
If nak cantik or ikut citarasa sendiri, diorang suruh design sendiri.
Maka aku pun gigih la design sendiri.
Ikut citarasa aku yang again, tak suka crowded. fancy2 tuh suma.

Aku pun da tanya membe aku yang designkan kad.
Boleh tak aku guna balik design kat kad tuh.
Dia bagi green light. Yeehaaa..
Maka makin senang keje aku.

Problem nyer ialah, supplier Amin tak bagitahu range hege diorang bape.
Aku pun takut2 gakla nak design.
Segala mak nenek aku design black n white saje.
Dengan harapan nanti boleh request kertas sticker yang ada kale.
Aku memang noob la pasal sticker sume nih.

Sticker memangla murah tapi kalau nak order sampai 1k pisces.
tak ke beratus gak nilai dia.


Cover guestbook

Dalam guestbook

Untuk guestbook.. Aku amik pendekatan tak yah pening kepala.
Guna saja design kad. Tambah wording sikit.
Kitorang tempah 200 page.
So boleh guna untuk both side. side aku dan side amin.

Untuk sticker lak aku gugel jela border tuh.
dan bracket aku mintak kat KINA
Cepat giler dia reply email aku.

Orang sticker pun cepat giler respon.
Kitorang jumpa n diskas2 ari Jumaat malam Sabtu.
Ari Isnin da mintak konpem design.
Menurut bos dia, kale ngan tak kale same je harga.
So diorang touch up aku punya design bagi kale.
Inilah dia email yg last sebelum aku konpemkan dan proceed.

Comel je kan (puji design sendiri)

Aku pilih Opt A. yang ni untuk tampal kat goodies beg malam nikah.
yg 200 pcs kale kuning aku letak dalam yassin.
yg comel lotey 800 pcs untuk tampal kat goodies beg time sanding.

Untuk semua ni cost me rm250.
tapi that supplier sangatla baik hati. bagi free je as a hadiah perkahwinan.
Syukurrrrr.... Rezki nak kawin kan..

Guestbook sangatla best. Sebab boleh baca bila anda free.
Da ulang baca dan ulang lagi dan lagi..
Kekadang senyum sorang2 sebab ada pesanan nakal gitu..



Puas hati sangat dengan sticker ni. Mujurla Amin ada baik2 dengan diorang..
Selain kad, ini juga sangatlah buat aku happy..






No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel