Wednesday, February 1, 2012

Kami telah disatukan

Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...

Majlis Persandingan 22/01/2012
Alhamdulillah...
Aku dan Amin telah selamat dinikahkan pada 21/01/2012 bersamaan 27 Safar 1433H.
Segalanya berlalu dengan pantas.
Proses penikahan kami tak sampai 1 jam.
Tok Kadi punya khutbah pun tak meleret.

Kenduri bermula selepas zohor.
Kenduri Aqiqah Rayyan Anaqi.
Budak ini sangat behave.
No wonder menjadi kesayangan ramai.

Then, Majlis Pernikahan Zara dan Amin lepas Isyak.
Dalam pukul 9 macam tu.
Drama air mata secara live.
Sampaikan aku baca pun tergagap2.

Majlis Persandingan kami on 22/01/2012.
Majlis bermula dari 11 pagi till 5 petang.
Ini waktu standard di JB.
Kami bersanding pukul 2.30 petang.
Sagalanya berjalan begitu pantas.
Sampaikan aku tak sempat nak beramah mesra ngan tetamu.

Majlis aku tidaklah perfect seperti yg dirancang.
Ada cacat celanya juga.
Tapi aku sangat bersyukur sebab makanan adalah mencukupi.
Malah tetamu yg hadir pun makan dengan sangatlah berselera.
Bertambah2 lagi uolls.

A big thank you kepada Ibu dan Ayah. Dalam urusan majlis ini, sering kami selisih faham.
Tapi kami cuba cari jalan penyelesaian.
Standard la anak branak bergaduh kan.

Also penghargaan kepada Kak Lin, Abang Akim n baby tomel Rayyan Anaqi.
Dari pelamin, aku nampak kak lin n abg Akim ke hulur ke hilir menyelesaikan konflik.
See, bertapa tak senang duduk aku atas pelamin.
Kesian Ryan. Kena tinggal. Lucky he a very good boy.
Tak merengek pun sepanjang majlis.
Habis je majlis dia terus menangis bersungguh2.
Mrajuk dengan mommy sebab kena tinggal kot.

Perjalanan majlis kami turut dibantu oleh jiran tetangga.
Lorong aku ada persatuan ye.
Start Jumaat they da datang tolong pack goodies.
Continue on Sabtu dan Ahad.
Terima kasih bebanyak.

Sedara mara belah Ibu dan Ayah juga.
Sanggup datang dari jauh.
Siap tolong manage dapur tuan rumah.
Perlu ada tukang manage tau.
Sebab ramai je sedara mara datang on hari majlis bawak buah tangan.
Sponsor macam2 makanan.
Bila ada yg manage benda tu takkan 'tersimpan' sampai abis majlis.
Tenkiu again.

Thanks juga kepada:
Para tetamu yg hadir memeriahkan lagi majlis kami.
Kawan2 yg da lama tak jumpa pun ada.
Da ala2 reunion pulak.
All vendors yg memberikan kerjasama. (akan direview kemudian)

Majlis Bertandang 23/01/2012



No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel