Sunday, June 10, 2012

3 hari lagi bergelar Mrs


Assalamualaikum WBT
Salam 1Malaysia

18 Januari 2012

Lots to do.
Amin da balik JB.
Tunggu Amin pick up, then banyak benda nak disetelkan.
Owh, tunggu dia sampaike tengah hari ok.
rupanya dia kena kerah tenaga kat uma.
ok...

1st, ke Felda Ulu Tebrau. pergi fitting.
ok. tidak happy plus penat.
takde bilik untuk fitting. main sarung je.
sedih.
semua pun tak muat.
tapi akak tuh janji akan adjust semua.
da remind kan akak tu macam2.
sebab aku tau, if last minit punya, aku memang tak amik port.

then terus ke Johor Premium Outlet.
ada beberapa barang hantaran tak setel lagi.
Memang nak beli kat sini pun.
Branded, original, murah.
Cuma outdated la. tapi ada aku kisah.
sebab da survey semua kat KL.
Mahal nak mamps.

Ke Fossil, beli jam laki bini.
Ke coach beli wrislet.
Itu saja.

Then terus ke Skudai.
Rumah member merangkap rakan dari tadika.
nak pinjap dulang hantaran. berserta alas.
sangat la melampau kan. Jimat noks.

pastu janji dengan tailor baju ibu.
jumpa kat bukit kempas.
tak koser nak pergi dahlia lagi.
penat hoih. plus ibu tak ikut.
bukan boleh fitting pun.
jumpa kat petronas je.
berkali2 akak tu mintak maap.
aku yg kepenatan sekadar tersenyum saja.

Singgah pulak Jusco tebrau.
mencari hantaran lagi 1.
kat KL da banyak kedai terjah.
semua pun takde saiz besar. eh. dia degil jugak.
nak jugak jersey kale merah. ade syaiton tuh.
ntah pape jek.
jumpa saiz, tapi pattern lama. beliau takmo.
nak pattern baru.. herrrrghhh. sterss hokay.
last2 beli jugak saiz sedikit kecil.
ntah ape dia minat sangat dengan kelab syaiton tuh..

terus ke mekdonel pandan.
meet up girlfrens. nak pass dulang hantaran.
sebab jijah and She yang tolong buatkan.
bajet bawh 300 untuk 2 side.
thanks girlfrensss...

time nih, badan da lekit lekat.
family dua2 da call.
tanya bila nak balik.
risau da masing2.

by time sampai rumah da pukul 11 lebih.
ade 1 mega projek tak start lagi.
nak buat homemade goodies.
barang2 da beli. nak buat coklat je pung.

Badan penat, tapi kena gigih gak.
trus naik atas mandi. ibu da ready nak tolong.
Beli tiga bungkus coklat.
mould dia beli yang besar sikit.

Buat dia tak susah mana pun kan.
cuma leceh nak masukkan dalam mould sikit2.
Dalam dia aku letak biskut ais krim.
yang kale2 dia aku buang.

urusan packing pun leceh gak

ibu buat acuan, aku bahagian packing
 Plan asal, 1 bekas letak dua biji.
sekali kotak ni macam terbesar pulak.
so, kena letak 3.
means, memang tak cukup la coklat nak buat 200 paket.
Makanya, memang kena beli lagi.

Aku siap salotep keliling sebab takut nanti masuk semut

Nengoklah da pukul berapa. serius penat


Last2, nengok ibu pun macam da tak larat.
So, kami pun kemas, terus masuk tido.
Takut nanti ibu sakit pulak.

Naik atas, baring atas katil.
Ya Allah, nikmatnya dapat baring.
Tidur aku sampai esok nya bangun da ujung2 subuh.
punya lena. ntah beli masa aku tutup alarm pun aku tak sedar.


No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel