Friday, June 22, 2012

Hari bergelar Mrs



Assalamualaikum WBT...
Salam 1Malaysia...



21 Januari 2012
21-01-2012


Aku bangun sebelum subuh ok.
Arini aku nikahhhhh.
Tak pakai inai lagi.
Dengan mata terpisat-pisat, aku salotep jari sendiri.
nih tips nak pakai inai supaya tak comot.
then aku tepek inai daun.

pastu baring. lepas 2 jam. bukak.
ok. tak cantik.
maka pakai yang tiub oulak.
mintak tolong ibu.
yang ukir2 tuh pun ibu buat balik.
dan hasilnya.....



sila nangis dalam hati.


Scrub takde pulak kat uma.


Yang Mohd Radzif tuh cikgu aku time form 6.
Sempat kan dia wat lawak. Hish.
Cikgu ni manis orangnya.
kekadang dia senyum macam ada iras Fahrin Ahmad.
Tapi mulot dia laser gak..
Sentap hati kalau dia sound.
Pernah gak berangan nak laki manis macam nih.
now, aku dapat laki tua lebih kurang cikguku ini.
Dia pernah komen kat wall aku. suruh aku diet.
Hehehe. La nih mesti beliau paham nape
aku semakin membesar bagai johan kan.
ok. tersasul pulak.

Kat jari, ok. kemas. tak hitam.
Kale pun just nice.
yang kat tangan tuh pehal.
besar pulak tuh.
ini namanya menambah tahap stress yang ada.
Lagi pulak bila ada yang tegur.
Yang ibu pulak boleh cakap,
ok la tuh. baru nampak.
yang semalam tuh halus sangat...
sobs..sobs..sobs...

Tapi segalanya perlu diteruskan.
lepas zuhur majlis rayyan anaqi.
orang catering da anta lauk pauk.
yang orang khemah rupanya anta meja utk meja damai je.
Huargh... Why me? Why?
Padahal da bgtau kot semua2 tuh.
boleh dia sound aku pulak.
dia cakap aku tak bagitau.
padahal aku da bgtau atucara majlis.


Suke ke tak suke ke.
Diorang tetap lah kena anta kerusi meja.
Then, majlis untuk Rayyan Anaqi pun start.

Sangat peliks masyarakat di sini.
Masih tak boleh terima kehadiran mini pelamin untuk si kecil.
Maka, angkat segala khazanah tuh. baby dan mommy duduk jela depan pelamin.
Lucky, anak kecil tengah tidur.
Dia bangun time nak cukur jambul je.
Tapi takde lah sampai cukur jambul pun.
just cium2 je.
behave anak aunty time nih. Luv u masham..





Dia masih mamai. calik2 mata da ramai orang

rajin mommy hiaskan menatam apa ntah ni. 

Ikut tema uolls. chinese new year kan. apek tomel ni pun nak gak melaram

puas dapat makan kambing arituh.
kambing 2 ekor.
bawak sampai ke malam time majlis aku.
catering kami, adalah pakej. termasuk kenduri aku.


Lauk arituh,
1. nasi putih.
2. ayam black pepper
3.ikan asam pedas.
4. kambing masak merah
5. nangka lemak.
6. ulam2.
7. air mata kucing super sedap
8. jajan atau nama glamor junkfood adalah banyak.
9. Ntah ape lagi aku tak ingat.


Antara jajan yang ada... da macam kedai jajan pun ye gak.

Semua yang makan, memang puas.
kambing memang sedap giler.
mak cik ni tolong masakkan je kambing tu.
baik betul. murah rezeki dia.

then, setel semua. mommy daddy pun da lega.
aunty punya majlis tak setel lagi.
continue hias bilik.
mintak tolong siapa yang ada.
sana sini, mintak tolong.

sebab by 6pm mak andam da sampai.
aku pun tak mandi lagi.
maka gegas aku mandi. wuduk semua jangan dilupakan.
sebab tuh aku memang nakkan make up by women 100%.

Time pakai baju. lagi sekali stress.
tak muat ok.
memang memaksa kow-kow.
time ni memang aku da memekak2 bebel kan akak bridal tuh.
aku rasa burok, malu semua. sebab da macam sarung nangka.
tapi muka maintain senyum sebab photographer ngan videographer amik shot.
so bebel dalam senyuman la.

tangan aku memang tak lekang dari hp.
ngan amin lagi tanya pasal hantaran.
hantaran belah amin, she yang buat.
da siap pun hantaran tuh.
asyik tanya aku macam mana nak amik semua tuh.
padahal aku da bagi kot nombor shera.
deal la sendiri dengan dia. bukan tak kenal. hish.
saje tau nak tambah gemuruh aku.

da siap semua. close frens pn da sampai.
cakap sikit2. padahal dalam hati ni tatau nak kata apa.
gemuruh semua menjadi 1.
then tetiba semua frens turun.
tinggal aku sensorang dalam bilik.
tatau boleh turun ke tak.
sempat lagi update status.




See, my pomander ball.
really luv it.
make up dia pun aku suka.

Qilah sempat buatkan aku bunga tangan.
lebihan bunga buat hantaran.
nak cover perut aku yang ntah hape2 tuh.
kemain hover lak bunga tuh.
beso hoi.

time aku bersila nak sign borang nikah tuh.
tok kadi sempat sound tau.
hah, cane nak sign tuh. dengan bunga lagi.
truk tau tok kadi ni. saje nak gurau time2 camnih.
 tau tak dalam pale otak time tuh kosong.
aku macam blur je.
eh, tok kadi adalah muda.
kalau tak pakai jubah pasti kelihatan persis ustaz don daniyal.




chocolate mint. sedap je lalu kat tekak aku,. sebelum potong kasi snap dulu.


Suka hantaran she buat. simple n nice




upload jela sume pic.
sume amik dr FB jijah.
 Hantaran side aku
alQuran, moga beliau akan bimbingku ke jalan yang benar


jersey syaiton yang menjadi dambaan beliau.

Coklat kecil2 from Langkawi

Jam Fossil beli kat JPO saje.

Kek lapis, baijun sponsor


Sejadah, dalam maksud aku

Sirih junjung, kekawan ku jugak buatkan.

Side Amin pulak

JPO mari...

duit hantaran dengan gelang kasi 1 dulang, jimatsss dulang

Jam Fossil juga beli kat JPO.


Coklat mini jugak dari Langkawi.


fresh flower untuk bilik n hand flower
berat menanggung beban di kepala


girlfrens since muda belia, semua da selamat. tunggu cikgu qila tu je

That night memang sebak. tapi kan Amin memang takde perasan betul.
Dia baca taklik mendatar je. Suara pon tersepit.
Cuba kalau berbual dengan aku, kemain la suarakan.
Kat Jb kan ada lafaz keluarga sakinah.
tapi time aku, ibu takde baca pulak.
itu kalau ibu baca, konpem laju je air mata.

time skrip aku, aku memang baca sepenuh perasaa.
dalam skrip tu ada cakap, "terima kasih ayah, ibu sebab menjaga saya"
"saya mohon maaf ...."
serius memang aku baca dengan penuh keikhlasan.
aku baca pun sekat2 kot.

then, da peluk2 semua, naik bilik kasi setel bergambar.
by the time aku turun, macam lupa nak amik gambar dengan
keluarga and sedara mara.
takde sape pun remindkan kitorang.
ralat jugak.
Tadi petang masa aqiqah rayyan pun same.

lauk untuk malam ni, kambing aqiqah tadi.
pastu, eh, da lupa lah.
nanti balik JB, cekidaut balik.
aku ada tulis dalam buku catatanku.

setel kemas semua dalam pukul 1 am.
Serius penat. sebelum tidur, aku setelkan sikit
kerja2 centerpiece yg terbengkalai tuh.
tapi mata sudah tak larat dah.
pusing sana pusing sini, panggil ibu masuk bilik.
ibu tak boleh dibiarkan, nanti dia kemas non stop.

kami pun tidur dalam pukul 3 am.
tidur berjemaah dalam bilik pengantin.
tidur dalam senyuman sebab lega dah dinikahkan.
rasa lapang jugak sebab tadi da mintak maaf dengan ibu n ayah.





No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel