Friday, June 8, 2012

PESTA LAYANG-LAYANG 2011


Assalamualaikum WBT...
Salam !Malaysia...

Ok.. ni tak tipu punya.
Memang tahun 2011. Muahaha.
Dok kobek2 lappy nih.
Ada gambar tahun lepas.

Pesta layang-layang kat Johor Bahru tuh memang event tiap tahun.
Sejak aku dok kempas lagi.
Umur that time dalam 6 ke 7 tahun.
Ayah da bawak gi Bukit Layang-layang.
Nengok layang-layang la.
Pe lagi kan..

Pastu, da tak pegi lagi.
Koser nak berpanas semata-mata nak nengok layang2.
yang kekadang tak melayang pun kalau atas bukit tuh angin tak kuat.

Last year, awal tahun.
19/292011. Aku still menganggur. Dok uma kat JB.
Ayah ajak g bersiar2 ke bukit layang-layang.
hari perasmian kot.
Setelah sekian lama, kami pegi balik tempat tuh.

Panas hokay. Terik. angin pun manja2 je.
Aku da la lepas tunang tuh muka rosak.
tak penah mekap kot. so muka pedih2 je.
tapi aku mensportingkan diri gak.
Layankan je apa ayah nak.

Layang-layang yang biasa2 memang naik. Comel2 la

Ada banyak negara. Gigih diorang dok tengah padang tuh.

yang beso gabak ni takmo naik


kretip kan

Ibu pun sporting layan je..

Peserta je boleh masuk tengah padang.

Uncle ni tak silap dari Jepun. Veteran da nih

Posing like 30 years back..
 yang merasmikan haruslah sultan Johor.
Kebetulan kiotrang dok bersantai belakang stage utama.
so ayah nak tunggu sampai perasmian lah.

Father.. panassss.
cuaca that time panas dan kering/
Kalau kakak aku ni, mau bertangkup muka dia.
Ayah selalu repeat ayat tuh. Even time berjemur tu pun ayah repeat gak ayat tuh.
Dia da tau sangat anak dia yg putih gebu tu memang tak suka event camnih.
aku dalam ati, " me oso father".. muka da pedih nih..
Tapi aku tetap senyum je..



Dapat capture dari belakang je. Menteri besar Johor.

Diorang da standby.
yang 1st sampai adalah TMJ


Sedap betul bunyi kete ni

Drive kete sendiri




Pastu ade yang tolong alihkan


parking betul2 depan mata aku


aku pun petik ler

eh eh.. nak bagi punjam ke

dan lagi


then sultan pun sampai.
tapi time tuh da ujan so diorang trus benti depan stage.
tak dapek den petik muka sultan kami.
now baru ku tau.
datang seperate transport eh.
tapi ok la kan. drive sendiri.
baru tau kualiti highway pasir gudang tuh cane.


itu ape eh. hammer ke? jeep ke? tatau aku

Bila hujan da turun, kami pun balik.
Ayah belanja makan kehepsi.
That moment betul2 sama macam 20 years back.
Sobs...sobs.. really miss that time..
Eh, ini da macam post sempena hari bapa pulak eh.

Sekian laporan saya yang tertunggak selama setahun lebih.
Ntah bila kala pulak aku nak pegi event ni lagi.





No comments:

Post a Comment

Silalah mengomel-ngomel